اونس طلا2394.45
مظنه16,226,000
18 گرم3,745,700
ارزش سکه36,557,178
قدیم (بهار)40,800,000
جدید (امامی)44,000,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000
77/78

قیمت طلا پیش از انتشار آمارهای اشتغال آمریکا افزایش یافت

سایت طلا : در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار آمارهای اشتغال و نرخ بیکاری آمریکا هستند، قیمت طلا در بازارهای جهانی با افزایش روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، قیمت جهانی طلا روز گذشته با 0.5 درصد کاهش همراه شده و به کمتر از 1268 دلار رسیده بود ولی امروز جمعه افزایش یافته و تا سطح 1275 دلار در هر اونس رسیده است.

ارزش دلار آمریکا که روز گذشته به بالاترین سطح خود در 7 هفته اخیر رسیده بود، امروز بار دیگر با کاهش اندکی همراه شده است. قیمت طلا در روزهای اخیر به شدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی قرار داشته است.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی امروز جمعه در حالی با افزایش روبرو شده است که امیدواری های زیادی نسبت به اصلاحات مالیاتی در آمریکا به وجود آمده است. اعلام طرح های مالیاتی جدید دولت ترامپ موجب افزایش چشمگیر شاخص سهام وال استریت شده است.

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که تعداد آمریکایی هایی که برای دریافت بیمه بیکاری طی هفته گذشته ثبت نام کرده اند با کاهش روبرو شده است. البته هنوز نگرانی های زیادی درباره تاثیرات منفی طوفان های هاروی و ایرما بر اقتصاد آمریکا وجود دارد.

در حالی که کنگره آمریکا قصد دارد طی ساعات آینده درباره طرح مالیاتی پیشنهادی ترامپ بحث و تبادل نظر کند، فدرال رزرو در اقدامی کم سابقه هشدار داده است که برنامه مالیاتی ترامپ موجب افزایش تورم و بدهی های فدرال خواهد شد.

فدرال رزرو سانفرانسیسکو نیز پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی آمریکا در بلندمدت به 1.5 درصد خواهد رسید.

این در حالی است که رئیس فدرال رزرو کانزاس سیتی نیز تاکید کرده است که بانک مرکزی آمریکا باید نرخ بهره را افزایش دهد تا اقتصاد را در مسیر دستیابی به اشتغال کامل و تورم 2 درصدی حفظ کند.

به نظر می رسد سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان طی هفته های آینده تاثیر مهمی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا آلمان و فرانسه طی ساعات آینده نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا دارد. پیش بینی می شود تنش های بین دولت مرکزی اسپانیا و مقام های کاتالونیا طی روزهای آینده می تواند عامل مهمی برای نوسانات در بازارهای بین المللی باشد. مقام های کاتالونیا اعلام کرده اند که قصد دارند روز دوشنبه رسما استقلال این منطقه را اعلام کنند.

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد