اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
یک مقام مسئول خبر داد:

حرکت اتاق ایران به سمت الکترونیک کردن اسناد تجاری

مدیر واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران، از آغاز اجرای طرح الکترونیک کردن اسناد تجاری میان ایران و کره، با همکاری یک شرکت کره‌ای خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدمهدی کاشف، از آغاز اجرای طرح الکترونیک کردن اسناد تجاری میان ایران و کره، با همکاری یک شرکت کره‌ای خبر داد و گفت: هدف از اجرا و پیاده‌سازی این طرح، نوآوری در تسهیل تجاری، تبادل اطلاعات به‌صورت الکترونیک، تمرکز بر روی نوآوری‌ها و راه‌حل‌های دیجیتال برای افزایش تسهیلات تجاری است.

وی از پروژه بین‌المللی تبادل الکترونیک گواهی مبدأ (eCO)، به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم طرح الکترونیک کردن اسناد تجاری در اتاق ایران یاد کرد و گفت: به‌ منظور اجرای این پروژه با شرکتی کره‌ای مذاکره شده است. مرحله مطالعات امکان‌سنجی و آزمایش عملیاتی میان ایران و کره جنوبی نیز با موفقیت به پایان رسیده است. هم اکنون در حال رایزنی و تدوین مفاد یک تفاهم‌نامه بین دو کشور هستیم.

مدیر واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران گفت: مهم‌ترین دستاورد این تفاهم‌نامه اتصال آنلاین سامانه گواهی مبدأ اتاق ایران به کره جنوبی، حذف کاغذ و مرجعیت اتاق ایران در تشخیص اصالت گواهی مبداهای کالاهای وارداتی از کره جنوبی خواهد بود.

کاشف گفت: به زودی روند الکترونیک تشخیص اصالت گواهی مبدأ کالاها غیر از کره جنوبی، با دیگر کشورهای آسیا و اقیانوسیه نیز انجام خواهد شد.

وی در اجلاس سالانه تسهیل تجاری کشورهای آسیایی و اقیانوسیه که با محوریت «نوآوری‌ها در راستای تسهیل تجاری با هدف توسعه پایدار در آسیا و اقیانوسیه» در اندونزی برگزار شد به‌عنوان نماینده اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با نمایندگان کشورهای حوزه آسیا و اقیانوسیه جهت آغاز همکاری برای برقراری ارتباطات الکترونیکی تجاری به مذاکره پرداخت. این اجلاس از سوی کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد (UNESCAP) برگزار شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد