اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا افزایش پیدا کرد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۲۷۵ دلار و ۳۴ سنت رسید.

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری تسنیم، در حالی که ارزش دلار نسبت به بالاترین رقم یک ماه و نیم گذشته در برابر سبد ارزهای جهانی کاهش یافته، قیمت طلا بعد از رسیدن به پایین ترین رقم هفته اخیر در جلسه گذشته امروز رشد داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به 1275 دلار و 34 سنت رسید. قیمت فلز زرد روز سه شنبه به پایین ترین رقم از اواسط ماه اوت تاکنون یعنی 1267 دلار و 76 سنت رسیده بود.

قیمت طلای آمریکا نیز امروز برای تحویل در ماه دسامبر با 0.3 درصد افزایش به 1278 دلار رسید.

جوردن الیسئو، اقتصاددان ارشد موسسه ای بی سی بولیون گفت: «قیمت طلا در طی 24 ساعت گذشته تثبیت شده که کاهش نسبی ارزش دلار در این زمینه موثر بوده است.»

پس از آنکه این احتمال قوت گرفت که گزینه احتمالی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای ریاست فدرال رزرو آمریکا، به اندازه ای که قبلا تصور می شد خط مشی تهاجمی نخواهد داشت، ارزش دلار روز چهارشنبه در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی کاهش یافت.

در همین حال، ارزش سهام در بورس های جهانی به روند رشد خود ادامه داد و شاخص نیکی ژاپن به دلیل فروش خوب خودرو در آمریکا در ماه سپتامبر به بالاترین رقم خود از اوت 2015 تاکنون رسید.

همچنین به دنبال مشاهده علائمی از رشد قوی اقتصاد جهانی، 3 شاخص اصلی بورس آمریکا روز سه شنبه رشد بی سابقه ای را پشت سر گذاشتند.

کاهش ارزش دلار قیمت طلا را برای دارندگان سایر ارزها کاهش می دهد و می تواند موج تقویت تقاضا گردد. این در حالی است که تقویت شاخص ها در بازارهای بورس می تواند موجب افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازارهای پرریسک و خروج سرمایه از بازار طلا شود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد