اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
65/66

قیمت طلا بار دیگر تحت تاثیر کاهش ارزش دلار با افزایش روبرو شد

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه با افزایش نسبی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، قیمت طلا که روز گذشته به پایین ترین سطح خود در 7 هفته اخیر رسیده بود، امروز بار دیگر تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا با افزایش همراه شده است. ارزش دلار نیز روز گذشته به بالاترین سطح خود در یک ماه و نیم اخیر رسیده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با 0.3 درصد افزایش به بیش از 1275 دلار رسیده است. قیمت این فلز گرانبها روز گذشته تا 1267 دلار در هر اونس کاهش یافت که این پایین ترین قیمت طلا از اواسط اوت بوده است.

ارزش دلار آمریکا امروز با 0.2 درصد کاهش در برابر ارزهای معتبر بین المللی روبرو شده است. ارزش دلار روز سه شنبه به بالاترین سطح خود از اواسط اکتبر رسیده بود.

شاخص سهام آمریکا روز سه شنبه به بالاترین حد خود طی هفته های اخیر رسیده و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده بود.

تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد فروش خودرو در آمریکا طی ماه سپتامبر با افزایش روبرو شده و شاخص اعتماد مصرف کننده نیز در اقتصاد این کشور افزایش یافته است.

نگرانی ها نسبت به تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا همچنان ادامه دارد. دولت لندن اعلام کرده است که برای ادامه مذاکره با اتحادیه اروپا آماده است ولی حاضر است بدون دستیابی به توافق نهایی نیز از اتحادیه اروپا خارج شود.

کارشناسان اقتصادی نسبت به تبعات منفی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و زیان و ضررهایی که می تواند این اقدام بر اقتصاد اروپا داشته باشد، هشدار می دهند. پیش بینی می شود یک برگزیت سخت می تواند میلیاردها دلار به اقتصاد اروپا و بریتانیا لطمه وارد کند.

به نظر می رسد سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان از جمله آمریکا اروپا و ژاپن تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت کالاهای مهم و راهبردی از جمله طلا خواهد داشت. انتشار امارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین طی ساعات آینده عامل مهمی برای قیمت طلا و نوسانات نرخ ارز خواهد بود.

تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع کره شمالی نیز عامل مهمی است که می تواند بر نوسانات بازارهای بین المللی تاثیر گذار باشد. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص هند و چین نیز تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد