اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افت ۳۰۴ واحدی شاخص کل بورس/ تحرک حقوقی‌ها در برابر حقیقی‌های فروشنده

معامله‌گران بورس تهران امروز با معاملات پرحجم با دامنه نزولی قیمت‌ها رو به رو شدند و حقوقی‌های بازار در شرایط اصرار بر فروش از سوی معامله‌گران حقیقی، از فرصت جمع‌آوری سهام استفاده کردند.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز شنبه 10 مهر ماه 96 با کاهش 304 واحدی روی رقم 85 هزار و 514 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 131 واحدی عدد 17 هزار و 876 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 480 واحدی به رقم 92 هزار و 878 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 299 واحدی به رقم 59 هزار و 206 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 210 واحدی عدد 190 هزار و 205 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 12 واحدی به رقم 948 واحد رضایت داد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد ارتباطات سیار ایران با 57 واحد ، کشتیرانی ج.ا.ا با 23 واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان با 22 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های پالایش نفت تهران و سایپا هر یک به میزان 44 واحد ، ایران خودرو با 41 واحد و فولاد مبارکه اصفهان با 35 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 341 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 803 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 121 هزار و 223 نوبت داد و ستد بود.

این در حالی بود که ارزش معاملات بازار نقد بورس بیش از 216 میلیارد تومان بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های مجتمع سیمان غرب آسیا، قرارداد آتی مپنا، قراردادهای اختیار خریدوفروش سهام مپنا، تولیدی و صنعتی درخشان تهران، گروه مپنا، اوراق مرابحه واسط مالی بهمن یکم بر روی نماد صشرق، پشم‌بافی طوس، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی حق‌تقدم استفاده‌نشده توسعه صنایع بهشهر متوقف شد.

امروز در بازار دوم بورس تهران که با معاملات درون‌گروهی سهامداران عمد اختصاص دارد، اندکی بیش از 19 میلیون سهم لیزینگ رایان سایپا به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کدبه‌کد شد.

بیش از 12.5 میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان نیز به ارزش 2.5 میلیارد تومان کد به کد شد. در سرمایه‌گذاری البرز اما بیش از 8 میلیون سهم به ارزش 2.5 میلیارد تومان کدبه‌کد شد.

همچنین اندکی بیش از 6 میلیون سهم پتروشیمی مبین به ارزش 2.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کدبه‌کد شد.

در سرمایه‌گذاری دارویی تأمین نیز بیش از 4.5 میلیون سهم به ارزش 2.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده با معاملات کدبه‌کد مواجه بود. درعین‌حال 1.5 میلیون سهم ارتباطات سیار ایران به ارزش 2.5 میلیارد تومان کدبه‌کد شد.

بر اساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی با تقابل عرضه در مقابل تقاضای سهام در اغلب نمادهای معاملاتی پیشرو مواجه بود که فشار فروش در گروه فلزات اساسی و خودرویی‌ها و همچنین گروه پالایشی و معدنی از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی قابل تأمل بود.

در این بین فرصت جمع‌آوری سهام در دامنه نوسان نزولی باعث شد تا حقوقی‌ها رغبت بیشتری برای تحصیل سهام در فاز اصلاحی قیمت‌ها داشته باشند.

بر این اساس امروز تک‌سهم‌های برخوردار از سهام شناوری پایین و عمدتاً حاضر در بازار فرابورس توانستند، از معامله‌گران کوتاه‌مدت‌نگر میزبانی کنند.امروز بازار سهام بازاری کم‌حجم و توأم با غلبه عرضه بر تقاضای سهام در اغلب نمادهای معاملاتی بود که حضور حقوقی‌ها برای جمع‌آوری سهام در برابر حقیقی‌های فروشنده قابل تأمل بود.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد