اونس طلا2394.45
مظنه15,917,000
18 گرم3,674,400
ارزش سکه35,861,001
قدیم (بهار)40,000,000
جدید (امامی)43,050,000
نیم25,500,000
ربع15,500,000
تحلیلگران اقتصادی خبر دادند:39.40

طلا تحت تاثیر سیاست های فدرال رزرو آمریکا درخشش خود را از دست می دهد

سایت طلا : برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که روند نزولی قیمت طلا پس از اظهارات رئیس فدرال رزرو آمریکا متوقف نشده و این روند نزولی ادامه خواهد یافت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، تحلیلگران اقتصادی تاکید کردند: پیام فدرال رزرو آمریکا به بازارهای بین المللی به خوبی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده همچنان وجود دارد و این مساله موجب کاهش درخشش طلا خواهد شد.

بر اساس این گزارش قیمت طلا پس از اظهارات مهم جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا با کاهش چشمگیری روبرو شده است. قیمت طلا که 8 سپتامبر به بیش از 1362 دلار رسیده بود اکنون حدود 6 درصد کاهش یافته است.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا سه شنبه در سخنانی تاکید کرد: بانک مرکزی آمریکا باید علی رغم نااطمینانی ها در خصوص وضعیت تورم، نرخ بهره را به صورت تدریجی افزایش دهد و این سیاست را همچنان حفظ کند.

وی همچنین تصریح کرد: فدرال رزرو باید تا دستیابی به نرخ تورم 2 درصدی سیاست های انبساطی پولی را اجرا کند.

جورج گرو تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری آر بی سی تاکید کرد: روند نزولی قیمت طلا ادامه خواهد یافت چرا که فدرال رزرو قصد دارد برنامه افزایش نرخ بهره را ادامه دهد. البته این مساله عجیب به نظر می رسد چرا که وقوع طوفان های سهمگین طی هفته های اخیر خسارات زیادی را به فعالیت های اقتصادی آمریکا وارد کرده است.

در حالی که چند هفته قبل نظرسنجی ها نشان می دهد احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال به کمتر از 30 درصد رسیده، این رقم هم اکنون به بیش از 75 درصد افزایش یافته است.

بانک فرانسوی سوسایت جنرال نیز پیش بینی کرده است که قیمت جهانی طلا به زودی به محدوده 1200 تا 1250 دلاری بازخواهد گشت.

در حالی که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر افزایش یافته از سوی دیگر این نگرانی وجود دارد که اجرای برنامه کاهش تراز مالی فدرال رزرو نیز به ضرر قیمت جهانی طلا تمام شود.

البته برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تشدید تنش های سیاسی در کره شمالی و خاورمیانه می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات بازارهای بین المللی داشته باشد.

برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند که افزایش تورم در سال 2018 میلادی موجب خواهد شد تا تقاضا برای طلا بار دیگر با افزایش چشمگیری روبرو شود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد