اونس طلا2326.9
مظنه15,211,000
18 گرم3,511,400
ارزش سکه34,270,383
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,000,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000
تحلیلگر برجسته موسسه سوپر تریدر: 33.34

قیمت طلا تحت فشار ناشی از اظهارات جانت یلن قرار خواهد داشت

سایت طلا : تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری سوپر تریدر بر این باور است که قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده تحت فشار ناشی از اظهارات اخیر رئیس فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، یارون میزور تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری سوپر تریدر تاکید کرد: به نظر می رسد قیمت طلا در روزهای آینده نیز تحت تاثیر اظهارات اخیر جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت و فشار زیادی را تحمل خواهد کرد.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: به نظر من قیمت طلا در شرایط کنونی آمادگی لازم برای افزایش چشمگیر و دستیابی به سطوح قیمتی اوایل سپتامبر را ندارد. اظهارات جانت یلن به نوعی غیر منتظره بوده و تاثیر زیادی بر ارزش دلار و قیمت جهانی طلا داشته است.

رئیس فدرال رزرو آمریکا در سخنانی تاکید کرد: بانک مرکزی آمریکا باید علی رغم نااطمینانی ها در خصوص وضعیت تورم، نرخ بهره را به صورت تدریجی افزایش دهد و این سیاست را همچنان حفظ کند.

پس از اظهارات یلن ارزش دلار آمریکا افزایش یافت و به بالاترین سطح در یک ماه اخیر رسید.

وی همچنین تصریح کرد: فدرال رزرو باید تا دستیابی به نرخ تورم 2 درصدی سیاست های انبساطی پولی را اجرا کند.

میزور در ادامه اظهار داشت: به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر سفته بازی در بازارهای بین المللی قرار خواهد داشت. نوسانات ارزش دلار و شاخص سهام نیز عامل مهمی برای قیمت طلا خواهد بود.

این تحلیلگر اقتصادی افزود: اگر طلا نتواند بار دیگر به سطح 1295 دلاری بازگردد، احتنمالا در کوتاه مدت با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد.

تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر بیش از 75 درصد خواهد بود.

اظهارات مهم روسای بانک های مرکزی اروپا ژاپن و انگلیس نیز طی روزهای آتی می تواند تاثیر مهمی بر نوسانات نرخ ارز و قیمت جهانی طلا داشته باشد.

از سوی دیگر تنش های سیاسی در عرصه بین المللی به خصوص بحران کره شمالی نیز می تواند عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا و شاخص سهام باشد.

وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند و همین طور وضعیت ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی کالاهای راهبردی مثل طلا داشته باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد