اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران:

بازار نفت در قیمت حدود ۶۰ دلار تثبیت می‌شود

یک مدیر ارشد شرکت ملی نفت ایران گفت، نفت نزدیک به بشکه ای ۶۰ دلار می تواند موجب تثبیت بازار نفت شود و سیگنالی برای سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری و توسعه میدانی نفتی است.

به گزارش پایگاه خبری سی ان بی سی، یک مدیر ارشد شرکت ملی نفت ایران گفت، نفت نزدیک به بشکه ای 60 دلار می تواند موجب تثبیت بازار نفت شود و سیگنالی برای سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری و توسعه میدانی نفتی است.

سعید خوشرو، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گفت، قیمت های پایین و در حال نوسان در بازار نفت، پیامی نادرست به سرمایه گذاران ارسال کرده است.

خوشرو افزود، زمانی که قیمت نفت در حدود 60 دلار باشد «احتمالا سرمایه گذاران زیادی می توانند در توسعه میادین نفتی سرمایه گذاری کنند، اما زمانی که نفت حدود 40 یا 45 دلار باشد، داستان متفاوت است.»

قیمت نفت برنت امروز در بازار آسیا به حدود 59 دلار در هر بشکه رسیده است.

این مقام ایرانی افزود: «من فکر می کنم قیمتی حدود 60 دلار موجب تثبیت بازار خواهد شد.» وی ادامه داد، این قیمت «برای جذب سرمایه گذاران به این عرصه به ویژه در خاورمیانه کافی است، زیرا در این منطقه میادین کم هزینه زیادی وجود دارند که می توان... به آسانی آنها را توسعه داد و نیاز بازار را تامین نمود.»

پگ ماکی، تحلیلگر ارشد نفت اوپک در آژانس بین المللی انرژی نیز در این باره گفت: «ما رشد قابل توجه عرضه نفت تولید کنندگان غیر اوپکی را برای سال 2018 پیش بینی می کنیم.»

وی افزود، آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد تولید کنندگان غیر عضو اوپک میزان تولید خود را در سال آینده 1.5 میلیون بشکه در روز افزایش دهند و رشد تقاضا نیز در این سال 1.4 میلیون بشکه در روز باشد.

خوشرو در این مصاحبه افزود، در حال حاضر ایران مطابق با تعرفه تعیین شده بر اساس توافق کاهش تولید، روزانه حدود3.8 میلیون بشکه نفت تولید می کند، در حالی که ظرفیت تولید نفت این کشور حدود 4 میلیون بشکه در روز است.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد