اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
یک تحلیلگر ارشد اقتصادی خبر داد:13/14

احتمال افت قیمت طلا تا 1265 دلار در صورت آرام شدن تنش کره شمالی

سایت طلا : یک تحلیلگر اقتصادی پیش بینی کرده است که در صورت کاهش تنش در شبه جزیره کره این احتمال وجود دارد که قیمت جهانی طلا تا 1265 دلار در هر اونس کاهش یابد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت واچ، قیمت طلا بار دیگر روز جمعه تحت تاثیر افزایش نگرانی ها نسبت به اوضاع کره شمالی با رشد نسبی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش علی رغم افزایش قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه، قیمت این فلز گرانبها در هفته گذشته با کاهش 1.8 درصدی روبرو شده و به کمتر از 1300 دلار رسیده است.

ری‌یونگ هو وزیر خارجه کره‌شمالی اعلام کرده که این کشور احتمال آزمایش یک بمب هیدروژنی در اقیانوس آرام را بررسی می‌کند.

وی تأکید کرده است که کره‌شمالی بالاترین سطح تدابیر واکنشی در تاریخ را علیه ایالات متحده بررسی می‌کند.

چینتان کارنانی تحلیلگر برجسته موسسه اینسیگنیا کانسالت در این باره تاکید کرد: اگر تنش در شبه جزیره کره ارام شود این احتمال وجود دارد که قیمت طلا تا 1265 دلار در هر اونس کاهش یابد. این مساله می تواند قیمت طلا را به سطحی بازگرداند که در یک ماه گذشته سابقه نداشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال نیز می تواند تاثیر زیادی بر کاهش احتمالی قیمت طلا داشته باشد.

فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده است که احتمال افزایش نرخ بهره تا پایان امسال وجود دارد. به نظر می رسد بازار طلا در شرایط کنونی به دنبال دستیابی به ثبات است.

فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست چهارشنبه نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده ولی نشان داده است که احتمال افزایش یک بار دیگر نرخ بهره تا پایان امسال همچنان وجود دارد.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: به نظر من در قیمت های کنونی، تقاضای چندان زیادی برای طلا وجود نخواهد داشت. سرمایه گذاران و خریداران منتظر کاهش بیشتر قیمت طلا هستند تا بار دیگر اقدام به خرید کنند . آغاز فصل جشن های سراسری در هند و وضعیت تقاضای فیزیکی در اروپا و چین نیز می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا در کوتاه مدت داشته باشد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، نوسانات ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی تاثیر مهمی بر قیمت طلا در روزهای آینده خواهد داشت.

انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین نیز می تواند نقش زیادی در تعیین قیمت طلا داشته باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد