اونس طلا2392.79
مظنه16,296,000
18 گرم3,761,900
ارزش سکه36,714,888
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

طلا در روزهای آینده بار دیگر خواهد درخشید/ رشد اقتصادی منطقه یورو موجب افزایش قیمت طلا

تحلیلگران بازار طلا بر این باورند که افت قیمت این فلز زرد طی روزهای گذشته مساله ای طبیعی بوده و این کاهش قیمت در واکنش به افزایش چشمگیر قیمت در روزهای نخست سپتامبر بوده است و به نوعی قیمت طلا تا حدی اصلاح شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از اقتصادآنلاین ،به نظر می رسد یورو پول واحد اروپایی در شش ماه نخست امسال عملکرد خوبی را نسبت به سایر ارزهای کشورهای توسعه یافته داشته است. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سایت طلا، ارزش یورو در برابر دلار از ابتدای امسال تاکنون حدود 13 درصد رشد داشته است. اکنون بحث داغی درباره آینده روند نوسانات یورو مطرح شده است. به نظر می رسد نرخ برابری یورو در برابر دلار یکی از مهمترین عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا خواهد بود. بنابر این بررسی و تجزیه و تحلیل اوضاع اقتصادی منطقه یورو طی ماه های آینده می تواند تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا داشته باشد.

این گزارش افزود: به نظر می رسد افزایش ارزش یورو طی ماه های اخیر تحت تاثیر 3 عامل مهم بوده است، نخست شکست نامزدهای پوپولیست در انتخابات هلند و فرانسه. بی شک پیروزی ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه یک نقطه عطف مهم هم برای یورو و هم برای طلا بوده است.

پیش بینی می شود آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز در انتخابات 24 سپتامبر به پیروزی خواهد رسید و این مساله موجب خواهد شد تا ریسک سیاسی در منطقه یورو با کاهش روبرو شود. این مساله روشن است که شرایط کلی در منطقه یورو به خصوص بخش بانکی به شدت شکننده است و برخی کشورها مثل ایتالیا نیازمند اصلاحات ساختاری هستند ولی چیزی که مسلم است این است که موج پوپولیسم در اروپا متوقف شده است. بنابر این اوضاع اقتصادی منطقه یورو در شرایط فعلی بسیار بهتر از ماه های گذشته است و ریسک های سیاسی به شدت کاهش یافته است.

دومین عامل این است که شرایط کلان اقتصادی در منطقه یورو به طور قابل توجهی بهبود یافته است. در سال 2016 رشد اقتصادی منطقه یورو 1.7 درصد افزایش یافت. این رقم در آمریکا به 1.6 درصد رسید. رشد اقتصادی منطقه یورو در سه ماه دوم امسال به 0.6 درصد و در سه ماه نخست نیز به 0.5 درصد رسیده است. این رقم در آمریکا به ترتیب به 0.75 و 0.3 درصد رسیده است.

علاوه بر این نرخ بیکاری منطقه یورو نیز با کاهش روبرو شده است. در ماه ژوئن نرخ بیکاری حوزه یورو به 9.1 درصد رسید که این پایین ترین رقم در 8 سال اخیر بوده است. اوضاع اعتبارات در منطقه یورو نیز طی ماه های اخیر بهبود یافته و با رشد فزاینده سرمایه گذاری روبرو بوده ایم.

در ماه جولای یونان برای نخستین بار طی سال های اخیر به بازارهای بین المللی بازگشته است. یونان با افزایش رشد اقتصادی روبرو شده و موسسه رتبه بندی اس اند پی نیز چشم انداز اقتصادی این کشور را از باثبات به مثبت ارتقا داده است.

سومین عامل نیز گمانه زنی های بین المللی درباره تصمیم احتمالی بانک مرکزی اروپا برای کاهش سیاست های انبساطی پولی طی ماه های آینده بوده است. این گمانه زنی ها پس از اظهارات اخیر ماریو دراگی تقویت شده است.

به نظر می رسد تقویت ارزش یورو در برابر دلار طی ماه های آینده می تواند به نفع قیمت طلا باشد.

درخشش طلا در روزهای آتی

همچینین تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز از کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی نشان می دهد که قیمت طلا بار دیگر طی روزهای آینده درخشش خود را بازخواهد یافت.

بر اساس گزارش کیتکو نیوز، تحلیلگران اقتصادی و سرمایه گذاران در نظرسنجی جدید پیش بینی کرده اند که قیمت طلا طی هفته آینده با افزایش روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش تحلیلگران بازار طلا بر این باورند که افت قیمت این فلز زرد طی روزهای گذشته مساله ای طبیعی بوده و این کاهش قیمت در واکنش به افزایش چشمگیر قیمت در روزهای نخست سپتامبر بوده است و به نوعی قیمت طلا تاحدی اصلاح شده است.

به اعتقاد فعالان بازارهای بین المللی، تنش در شبه جزیره کره می تواند تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در روزهای آینده داشته باشد.

قیمت جهانی طلا پس از برگزاری نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا تحت تاثیر افزایش ارزش دلار با کاهش روبرو شده و برای نخستین بار از ماه اوت به کمتر از 1300 دلار در هر اونس رسیده است.

در نظرسنجی این هفته کیتکو نیوز، 16 کارشناس ارشد اقتصادی شرکت کرده اند که از این تعداد 8 نفر معادل 50 درصد به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده رای داده اند، 5 نفر معادل 31 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد و 3 نفر معادل 19 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در این مدت تغییری نخواهد کرد.

در نظرسنجی آنلاین کیتکو نیوز هم 525 نفر شرکت کرده اند که از این تعداد 237 نفر معادل 45 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در ر وزهای آینده افزایش خواهد یافت، 206 نفر معادل 39 درصد نیز تاکید کردند قیمت طلا در این مدت کاهش خواهد داشت و 82 نفر معادل 16 درصد نیز اعلام کرده اند قیمت طلا تغییری نمی کند.

در نظرسنجی هفته گذشته 50 درصد کارشناسان اقتصادی به افزایش قیمت طلا رای دادند و 50 درصد سرمایه گذاران و تجار بین المللی نیز پیش بینی کردند قیمت طلا با کاهش روبرو می شود. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با افت 2 درصدی همراه شده است.

از ابتدای سال 2017 تاکنون 64 درصد پیش بینی های کارشناسان اقتصادی و 63 درصد پیش بینی های سرمایه گذاران بین المللی درست بوده است.

برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که افت شاخص سهام در روزهای آینده می تواند موجب افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا شود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد