اونس طلا2232.37
مظنه14,306,000
18 گرم3,302,500
ارزش سکه32,231,418
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
تحلیل کیتکو نیوز نشان داد:7.8

قیمت طلا تحت فشار ناشی از نتایج نشست اخیر فدرال رزرو خواهد بود

سایت طلا : برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر فشار ناشی از نتایج نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، قیمت جهانی طلا طی روزهای گذشته پس از برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا و اعلام نتایج آن با افت نسبی روبرو شده و بار دیگر وارد کانال 1200 دلاری شده است.

بر اساس این گزارش، تحلیلگران اقتصادی پیش بینی می کنند که قیمت طلا در روزهای آینده همچنان تحت فشار ناشی از نتایج نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت.

بارت ملک تحلیلگر ارشد موسسه تی دی اس در این باره گفت: به نظر من قیمت طلا در کوتاه مدت با کاهش بیشتری روبرو می شود. سطح حمایتی قیمت طلا در روزهای آینده 1280 دلار است و سطح مقاومتی آن نیز 1315 دلار خواهد بود.

کریستوفر لونی تحلیلگر برجسته موسسه آر بی سی نیز تاکید کرد: بیانیه نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا فراتر از انتظار بازارهای بین المللی بوده است. به نظر می رسد تا زمانی که قیمت طلا نتواند به بیش از 1350 دلار برسد، روند صعودی قیمت چندان پایدار نخواهد بود.

فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده است که احتمال افزایش نرخ بهره تا پایان امسال وجود دارد. به نظر می رسد بازار طلا در شرایط کنونی به دنبال دستیابی به ثبات است.

فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست چهارشنبه نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده ولی نشان داده است که احتمال افزایش یک بار دیگر نرخ بهره تا پایان امسال همچنان وجود دارد.

فدرال رزرو آمریکا همچنین قصد دارد برنامه کاهش تراز مالی 4.2 تریلیون دلاری خود را از اکتبر آغاز کند. 11 نفر از 16 سیاستگذار فدرال رزرو آمریکا در این نشست اعلام کردند که نرخ بهره در شرایط کنونی در وضعیت مناسبی قرار دارد و نیازی به تغییر آن نخواهد بود.

برخی تحلیلگران نیز معتقدند که تنش های سیاسی در عرصه بین المللی به خصوص اوضاع کره شمالی می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی داشته باشد.

لونی در ادامه افزود: تشدید تنش های سیاسی می تواند طی روزهای آینده قیمت طلا را افزایش دهد ولی اگر تنها بخواهیم عوامل کلان اقتصادی را در نظر بگیریم، قیمت طلا در روزهای آینده زیر 1300 دلار خواهد بود.

ری‌یونگ هو وزیر خارجه کره‌شمالی اعلام کرده که این کشور احتمال آزمایش یک بمب هیدروژنی در اقیانوس آرام را بررسی می‌کند.

وی تأکید کرده است که کره‌شمالی بالاترین سطح تدابیر واکنشی در تاریخ را علیه ایالات متحده بررسی می‌کند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد