اونس طلا2370.27
مظنه16,356,000
18 گرم3,775,700
ارزش سکه36,850,068
قدیم (بهار)41,100,000
جدید (امامی)44,450,000
نیم26,200,000
ربع16,200,000
رئیس موسسه سرمایه گذاری اف سی استون:135.136

قیمت جهانی طلا فراتر از حد واقعی افزایش یافته است

سایت طلا : یک تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که با وجود تنش های سیاسی بین المللی که می تواند موجب افزایش قیمت طلا شود، ولی قیمت این فلز گرانبها در شرایط کنونی بیشتر از حد واقعی افزایش یافته است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، باری کانهام رئیس موسسه سرمایه گذاری اینتل اف سی استون تاکید کرد: قیمت طلا در بازارهای جهانی فراتر از حد واقعی است. البته طلا این پتانسیل را دارد تا به سطح 1400 دلاری تا پایان امسال دست یابد.

وی در ادامه افزود: با شکسته شدن سطح حساس و روانی 1300 دلاری در هفته های اخیر، قیمت طلا وارد کانال جدیدی شده است. به نظر می رسد روند صعودی قیمت طلا در شرایط کنونی کاملا پایدار و باثبات خواهد بود.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: تقاضای مکان امن سرمایه گذاری در بازار وجود دارد. عملکرد طلا بسیار خوب بوده است. این افزایش قیمت موجب تعجب من نشده و اگر قیمت طلا تا پایان امسال بیشتر از این افزایش یابد، موجب شوکه شدن من نخواهد شد.

کانهام اظهار داشت: بی ثباتی در جهان موجب تشدید روند صعودی قیمت طلا می شود و ممکن است شاهد سطح قیمتی 1500 دلاری نیز باشیم. تنش های سیاسی مهمترین عامل هرگونه افزایش قیمت طلا خواهد بود.

البته این تحلیلگر اقتصادی معتقد است که قیمت طلا هم اکنون 50 دلار در هر اونس بیشتر از سطح واقعی آن است. به نظر من قیمت عادلانه برای هر اونس طلا در شرایط فعلی 1275 تا 1300 دلار است. در صورت کاهش تقاضای فیزیکی و کاهش مربوط به مکان امن سرمایه گذاری، قیمت طلا با سرعت کاهش خواهد یافت.

وی در ادامه گفت: میزان عرضه طلا در بازارهای جهانی امسال بیشتر از رشد تقاضا بوده است. با افزایش قیمت طلا به بیش از 1330 دلار، تقاضای چندانی وجود ندارد. من تصور نمی کنم که قیمت طلا با تقاضای واقعی تعیین شده باشد. قیمت طلا در شرایط کنونی تحت تاثیر تنش های سیاسی و تقاضای ناشی از آن تعیین شده است.

به نظر می رسد تقاضای طلا در بازارهای آسیایی نیز به علت افزایش قیمت با کاهش نسبی روبرو شده است. کاهش ارزش دلار آمریکا نیز طی هفته های اخیر عامل مهمی برای افزایش قیمت جهانی طلا بوده است. انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا نیز موجب شده است تا احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا نشست دسامبر کمتر از قبل شود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد