اونس طلا2394.45
مظنه15,966,000
18 گرم3,685,700
ارزش سکه35,971,398
قدیم (بهار)40,100,000
جدید (امامی)43,100,000
نیم25,500,000
ربع15,500,000
123/124

هشدار کارشناسان اقتصادی نسبت به کاهش شدید قیمت بیت کوین

سایت طلا : برخی تحلیلگران و کارشناسان نسبت به ادامه روند نزولی قیمت بیت کوین "ارز دیجیتال" هشدار می دهند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ، پس از انتشار اخبار مربوط به متوقف شدن مبادلات بیت کوین در بازار چین، قیمت ارز دیجیتال در بازارهای بین المللی با کاهش چشمگیری روبرو شده است.

بر اساس این گزارش پس از انتشار اخباری مبنی بر دستور قانونگذاران چینی برای متوقف شدن مبادلات بیت کوین در این کشور، قیمت ارز دیجیتال در آمریکا با افت شدید 7.3 درصدی روبرو شده است.

چین پیش از این نیز داد و ستد سکه های بیت کوین را غیر قانونی اعلام کرده بود. ارزش مبادلات بیت کوین در بازارهای جهانی بیش از 150 میلیارد دلار برآورد شده است.

طی روزهای گذشته نیز قیمت بیت کوین در بازار چین با افت شدید 18 درصدی روبرو شده بود. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، ادامه روند نزولی قیمت ارز دیجیتال می تواند زیان و ضرر سنگینی را به سرمایه گذاران بین المللی وارد کند.

البته برخی شرکت های فعال در زمینه ارز دیجیتال در چین اعلام کرده اند که هنوز هیچ دستور مستقیمی را مبنی بر توقف مبادلات بیت کوین از مقام های رسمی دریافت نکرده اند.

قیمت بیت کوین در بازار نیویورک با 3.9 درصد کاهش به کمتر از 4399 دلار رسیده است. بانک مرکزی چین در وبسایت خود اعلام کرده است که تحقیقات درباره روند مبادلات بین کوین نهایی شده است.

برخی برآوردها نشان می دهد که شرکت های چینی فعال در زمینه بیت کوین طی ماه های اخیر بیش از 2 میلیارد دلار درآمد کسب کرده اند و بانک مرکزی چین اکنون قصد دارد این پول را از آنها بازپس بگیرد.

جف کریستین تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری سی پی ام گروپ در این باره تاکید کرد: بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به هیچ وجه مکان امنی برای سرمایه گذاری نیست. به نظر من افزایش قیمت بیت کوین در ماه های گذشته تنها ناشی از سفته بازی و دلالی بوده است. باید منتظر رسوایی های بیشتری در بازار بیت کوین باشیم.

وزیر دارایی روسیه نیز نسبت به غیرقانونی بودن مبادلات بیت کوین هشدار داده و خواستار قانونمند شدن این گونه مبادلات در بازار روسیه شده است.

مقام های روسی پیش از این هرگونه پول و ارز منتشر شده از سوی نهادهای غیر دولتی را غیر قانونی اعلام کرده بودند ولی بعدا با توجه به ارتقای جایگاه ارز دیجیتال در بازارهای جهانی، آن را پذیرفتند.

وزیر دارایی روسیه در اظهاراتی تاکید کرد: دولت روسیه درک کرده است که ارز دیجیتال یک پدیده واقعی است ولی مبادلات مربوط به ارز دیجیتال باید قانونمند شود.

وزارت دارایی روسیه قصد دارد تا پایان امسال قانون مشخصی را برای مبادلات بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال تدوین کند.

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد