اونس طلا2323.99
مظنه15,301,000
18 گرم3,532,200
ارزش سکه34,473,153
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,000,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

نمایشگاهی که در پایتخت جواهر جهان می درخشد

سایت طلا : شصتمین نمایشگاه طلا وجواهر بانکوک روز گذشته به کار خود پایان داد و در رویدادی طلایی در جنوب شرق آسیا، آخرین دستاوردهای حوزه جواهر و سنگهای قیمتی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.

به گزارش سایت طلا، تایلند در آسیای جنوب شرقی با مساحتی حدود یک سوم ایران و جمعتی حدود 67 میلیون نفر قرار دارد. درآمدهای ارزی این کشور عمدتاً از طریق توریست، فروش محصولات کشاورزی و برنج، پارچه و البسه، مونتاژ قطعات کامپیوتری و الکترونیکی و ماشین آلات و اتومبیل و «تجارت سنگهای قیمتی» است.

بها دادن به صنعت جواهر و سنگهای قیمتی موجب رونق این صنعت و جذب حجم عظیمی از سرمایه به این کشور شده، به طوری که در سالهای اخیر بانکوک را پایتخت جواهر جهان می نامند.

در همین راستا امسال شهر بانکوک اوایل سپتامبر 2017 ، همزمان با 15شهریورماه سال جاری میزبان شصتمین نمایشگاه طلا، جواهر و سنگهای قیمتی بود. نمایشگاهی که در بخش جواهر و سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی حرفهایی برای گفتن داشت.

این نمایشگاه که با سابقه بیش از30 سال در شهر توریستی بانکوک برگزار می گردد به محل بازدید تجار، کارشناسان و فعالان بازار طلا و جواهر تبدیل شده است و هر ساله در دو زمان فوریه و سپتامبر نمایشگاه بزرگی را در این حوزه برگزار می کند. این در حالیست که امروزه بانکوک به مرکز تولید و ساخت جواهرات در منطقه مبدل گشته و به پیشرفتهای زیادی در این زمینه دست یافته است.

مهمترین ویژگی نمایشگاه بانکوک تخصصی بودن آن در حوزه جواهر و سنگهای قیمتی است، بطوریکه امسال بیش از دو سوم این نمایشگاه را جواهرات و سنگهای گوناگون قیمتی و نیمه قیمتی تشکیل می داد، و به تبع خریداران این نوع سنگها بیشترین بازدیدکنندگان این نمایشگاه را شامل می شوند.

کشف معادن یاقوت(Ruby) و یاقوت کبود (Sapphire) در این کشور موجب جذب سرمایه های داخلی و خارجی برای استخراج این معادن شده. اکنون که معادنRuby تقریبا به اتمام رسیده و معادن سافایر نیز رو به اتمام است ولی سرمایه گذاریها در امر فرآوری در این کشور چنان سنگین بوده که در حال حاضر قسمت عمده سنگهای قیمتی استخراج شده در سراسر جهان جهت فرآروی به این کشور آورده می شوند. بطوریکه 70% سافایرها و 90 % روبی ها در مسیر خود از معدن به مشتری نهایی یک روز را در تایلند می گذرانند. همچنین بجز الماس و تا حدودی زمرد، قسمت بزرگی از معاملات دیگر سنگهای قیمتی در تایلند انجام می گیرد. این خرید و فروشها نیاز به تخصصهای بالایی دارد زیرا بدون داشتن علم لازم، خرید و فروش سنگهای قیمتی به صورت خام امکانپذیر نمی باشد.

به گزارش سایت طلا، همه این موارد باعث شده که این شهر و نمایشگاه آن از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و طیف وسیعی از شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه طلا، جواهر و سنگهای قیمتی بانکوک دیدن کنند.

گرچه طی سالهای اخیر نمایشگاه بانکوک یک رقیب بسیار جدی و سرسخت پیدا کرده است. نمایشگاه هنگ کنگ که در منطقه آزاد تجاری برگزار شده و تجارت در آن را تسهیل نموده است و اگر مسئولین برگزاری نمایشگاه بانکوک فکری برای رونق بیشتر آن نکنند، می تواند در سالهای آتی این نمایشگاه را با چالشهایی مواجه سازد.

به هر حال نمایشگاه بانکوک در این دوره با آن نظم خاص و وسعت خود با حضور هزار شرکت و 2500 غرفه داخلی و خارجی برگزار شد و در آن سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، الماس، مروارید، فلزات گرانبها، سنگهای مصنوعی، لباس و جواهرات مد، جواهرات طلا، جواهرات نقره، نمایش و بسته بندی، تجهیزات و ابزار، قطعات جواهر، ماشین آلات و لوازم جانبی در معرض دید قرار گرفت.

در این نمایشگاه برخی از برندهای مطرح تایلند، مانند؛ MAHALLATI , Regal, DUANG KAEW, Beauty Gems, SIRIVANNAVARI, SPHERE, V & P, Key Gems حضور داشته و به نمایش آخرین محصولات طلا و جواهرات خود پرداختند. نکته قابل توجه در میان برندهای مطرح این کشور شرکت MAHALLATI است که مدیریتی ایرانی داشته و در این بانکوک فعالیت دارد. مسئله ای که می تواند مورد توجه سیاستمداران و برنامه ریزان اقتصادی کشور قرار گیرد.

گفتنی است شصتمین نمایشگاه طلا، جواهرات و سنگهای قیمتی بانکوک که توسط سازمان تجارت جهانی تایلند ( DITP ) برگزار شد، از 6 تا 10 سپتامبر( 15 تا 19 شهریور) در محل نمایشگاه بین المللی بانکوک پذیرای علاقه مندان به طلا، جواهرات و انواع سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی بود.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد