اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگران اقتصادی:117.118

طلا برای دستیابی به سطح 1400 دلاری باید ابتدا تثبیت شود

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت جهانی طلا برای ورود به کانال 1400 دلاری باید ابتدا تثبیت شود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، در حالی که به نظر می رسد دستیابی به سطح قیمتی 1400 دلاری برای هر اونس طلا چالش مهم بعدی برای بازارهای بین المللی به شمار می رود، مارکوس گاروی از آی سی بی سی استاندارد بانک بر این باور است که قیمت جهانی طلا در ابتدا باید تثبیت شود تا برای هرگونه افزایش بیشتر آماده باشد.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: به نظر من عوامل مختلفی در روزهای گذشته موجب افزایش چشمگیر قیمت جهانی طلا شده و در شرایط کنونی طلا باید قیمت 1300 دلاری را به عنوان سطح حمایتی حفظ کند. تثبیت قیمت طلا در شرایط فعلی مهمترین شرط برای ادامه روند صعودی قیمت این فلز گرانبها در روزهای آینده خواهد بود.

وی افزود: تشدید تنش های سیاسی در شبه جزیره کره و همین طور نگرانی های مربوط به توانایی دولت ترامپ در اجرای سیاست های اقتصادی و مالی مورد نظرش، تاثیر زیادی بر افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا داشته است.

این تحلیلگر اقتصادی بر این باور است که انتشار آمارهای ناامید کننده تورم در آمریکا و کاهش ارزش دلار نیز تاثیر مهمی بر افزایش قیمت طلا در هفته های اخیر داشته است.

به نظر می رسد قیمت طلا در ابتدا باید سطح مقاومتی 1375 دلاری را بشکند تا زمینه لازم برای افزایش بیشتر قیمت و دستیابی به سطح مقاومتی 1400 دلاری آماده شود.

وی در ادامه اظهار داشت: ادامه روند صعودی قیمت طلا در بازارهای جهانی مستلزم افزایش چشمگیر تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی و نوظهور است. به نظر می رشد تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی هنوز با افزایش چندانی روبرو نشده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، مساله سقف بدهی های آمریکا نیز می تواند عامل مهم و تاثیرگذاری بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا در هفته های آینده باشد.

انتشار امارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین نیز تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا و سایر کالاهای راهبردی خواهد داشت.

طی روزهای آینده شاخص قیمت تولیدکننده در آمریکا منتشر خواهد شد، شاخص قیمت مصرف کننده و وضعیت خرده فروشی نیز از آمارهای مهم دیگری است که در آمریکا اعلام می شود.

این در شرایطی است که وقوع طوفان هاروی در تگزاس موجب افزایش چشمگیر تعداد مدعیان دریافت بیمه بیکاری شده است. بدتر شدن وضعیت بیکاری در آمریکا می تواند در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد