اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
101/102

تحلیل گلدسیک از افزایش قیمت جهانی طلا به 1500 دلار تا پایان امسال

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که احتمال افزایش قیمت جهانی هر اونس طلا به 1500 دلار تا پایان امسال وجود دارد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی گلدسیک، قیمت جهانی طلا که در ماه جولای به حدود 1200 دلار در هر اونس رسیده بود با افزایش 10 درصدی روبرو شده و در شرایط کنونی وارد کانال 1300 دلاری شده است.

بر اساس این گزارش برخی تحلیلگران اقتصادی پیش بینی می کنند که ادامه روند صعودی قیمت طلا طی ماه های آینده موجب خواهد شد تا این فلز گرانبها رکوردهای جدیدی را ثبت کرده و تا پایان امسال به 1500 دلار در هر اونس برسد.

تحلیل تکنیکال نشان می دهد که طلا توانسته است طی یک ماه اخیر میانگین قیمت 100 و 200 روز گذشته را بشکند.به نظر می رسد برای اینکه قیمت طلا بتواند به سطح 1500 دلاری تا پایان امسال برسد، باید سطح مقاومتی 1375 دلاری را بشکند. بی شک طلا برای شکستن این سطح مقاومتی تلاش زیادی خواهد کرد.

به اعتقاد تحلیلگران، قیمت طلا در سال 2017 میلادی تحت تاثیر کاهش ارزش دلار با افزایش نسبی روبرو شده است. تشدید تنش های سیاسی نیز عامل مهمی در افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا بوده است.

تنش ها در شبه جزیره کره طی روزهای اخیر افزایش یافته است. دولت آمریکا بار دیگر با بحران سقف بدهی روبرو است.عدن افزایش سقف بدهی موجب خواهد شد تا دولت آمریکا تعطیل شود.

موسسه رتبه بندی فیچ هشدار داده است که در صورت تعطیلی دولت آمریکا، رتبه اعتباری این کشور را کاهش خواهد داد. انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا موجب شده است تا گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان سال 2017 میلادی، کاهش یابد. این مساله نیز تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار و افزایش قیمت طلا داشته است.

وضعیت شاخص سهام و اوراق قرضه نیز می تواند عامل مهمی برای قیمت طلا طی ماه های آینده باشد. پیش بینی می شود بازارهای جهانی در کوتاه مدت با افزایش بیشتر قیمت طلا و کاهش شاخص سهام روبرو خواهد شد.

به نظر می رسد در صورت تشدید تنش های سیاسی در شبه جزیره کره و کاهش بیشتر ارزش دلار، طلا می تواند سطوح مقاومتی قیمت را بشکند و به سطح 1500 دلار در هر اونس دست یابد.

وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد