اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگر ارشد اقتصادی:99/100

تنش های کره شمالی قیمت طلا را تعیین نمی کند

سایت طلا : در حالی که قیمت جهانی طلا روندی صعودی را آغاز کرده و بازارهای بین المللی تمرکز زیادی را بر روی افزایش تنش ها در شبه جزیره کره معطوف کرده اند، یک سرمایه گذار و تحلیلگر اقتصادی نظر خاصی درباره نوسانات قیمت طلا دارد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، پیتر شیف تحلیلگر برحسته اقتصادی موسسه یورو پاسیفیک در سخنانی تاکید کرد: قیمت طلا فراتر از دلایلی که مردم و سرمایه گذاران تصور می کنند، با افزایش روبرو شده است.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: طلا به روند صعودی خود فارغ از تنش های سیاسی در کره شمالی ادامه داده است. قیمت طلا افزایش یافته است نه به این دلیل که تقاضای مکان امن سرمایه گذاری با رشد روبرو شده است.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: اگر واقعا نگرانی ژئوپلیتیک وجود داشت، شاخص سهام در بازارهای بین المللی باید با کاهش روبرو می شد. به نظر من مردم در شرایط کنونی طلا را نمی خرند به این خاطر که ارزش دارایی و پول خود را در برابر تنش های سیاسی حفظ کنند بلکه طلا را می خرند تا از شر دلار آمریکا خلاص شوند.

قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر به بالاترین سطح خود در 11 ماه اخیر رسیده است. این در شرایطی است که شاخص سهام صنعتی داوجونز و اس اند پی 500 آمریکا نیز نزدیک به رکوردهای بالایی قرار گرفته است.

پیتر شیف اظهار داشت: بی شک اگر تهدید ژئوپلیتیک واقعی وجود داشته باشد، تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا به شدت افزایش خواهد یافت ولی هنوز این اتفاق رخ نداده است چرا که شاخص سهام در بازارهای بین المللی با کاهش روبرو نشده است.

وی افزود: سرمایه گذاران بیشتر به این دلیل به سوی بازار طلا آمده اند که نگران وضعیت ارزش دلار و نرخ تورم هستند نه تنش های سیاسی. به نظر من نگرانی سرمایه گذاران نسبت به افزایش تورم جهانی محسوس تر شده است.

شاخص ارزش دلار آمریکا در روزهای اخیر به پایین ترین سطح خود در 15 ماه اخیر رسیده است.

کاهش گمانه زنی ها درباره افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار داشته است. انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا به خصوص وضعیت نرخ تورم و اشتغال و بیکاری موجب شده است تا احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا دسامبر کمتر از قبل شود.

پیتر شیف پیش بینی کرد که روند صعودی قیمت طلا تا پایان سال 2017 ادامه خواهد یافت و این روند صعودی در سال 2018 ، تشدید خواهد شد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد