اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
بانک گلدمن ساش: 95.96

طلا بهترین سرمایه گذاری برای جلوگیری از کاهش ارزش پول است نه تنش های سیاسی

سایت طلا : در حالی که بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی، طلا را بهترین پوشش در برابر خطرات و ریسک های سیاسی می دانند، تحلیلگران بانک گلدمن ساش نظر دیگری دارند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر به بالاترین سطح خود در 11 ماه اخیر رسیده است، به نظر می رسد تشدید تنش های سیاسی بین کره شمالی و آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است. نااطمینانی نسبت به سیاست های دولت ترامپ نیز عامل مهمی برای افزایش قیمت این فلز زرد بوده است.

بر اساس این گزارش تحلیلگران گلدمن ساش بر این باورند که طلا بهترین پوشش در برابر کاهش ارزش پول است و می تواند بهترین سرمایه گذاری برای جلوگیری از کاهش ارزش سرمایه و پول باشد نه پوششی برای جلوگیری از خطرات و ریسک های ژئوپلیتیک.

به همین دلیل است که بانک گلدمن ساش برای ارائه چشم انداز خود درباره قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده تمرکز اصلی خود را بر روی ارزش دلار آمریکا قرار داده است.

تحلیلگران بانک گلدمن ساش تاکید کردند: قیمت جهانی طلا از اواسط جولای تاکنون بیش از 100 دلار در هر اونس افزایش داشته است که تنها 15 دلار آن مربوط به تنش های سیاسی و نظامی بین آمریکا و کره شمالی بوده است.

کره شمالی روز یکشنبه ششمین آزمایش اتمی خود را انجام داده که بزرگترین آزمایش هسته ای از سال 2006 به شمار می رود. آمریکا اعلام کرده است که کره شمالی به دنبال آغاز جنگ است.

بانک گلدمن ساش پیش بینی کرده است که قیمت جهانی طلا تا پایان امسال 100 دلار کاهش خواهد یافت چرا که دولت ترامپ سیاست های خود را اجرا خواهد کرد .

تحلیلگران این بانک تصریح کردند: دولت آمریکا سرانجام لایحه های بودجه خود را تصویب خواهد کرد و این مساله مانع از تعطیلی دولت واشنگتن خواهد شد و ترامپ خواهد توانست میلیاردها دلار در پروژه های زیرساختی هزینه کند و مالیات ها را نیز کاهش خواهد داد.

به نظر می رسد احتمال تعطیلی دولت آمریکا اکنون به کمتر از 15 درصد رسیده است. این رقم قبلا به بیش از 35 درصد رسیده بود. پیش بینی بانک گلدمن ساش این است که قیمت هر اونس طلا تا پایان امسال به 1250 دلار خواهد رسید.

به اعتقاد تحلیلگران، 85 درصد افزایش قیمت طلا طی دو سال اخیر به خاطر کاهش ارزش دلار آمریکا بوده است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد