اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاهش قیمت اونس جهانی

قیمت هر اونس طلا بعد از رسیدن به بالاترین رقم از سپتامبر ۲۰۱۶ تاکنون در جلسه قبل، امروز با اندکی کاهش به ۱۳۳۸ دلار و ۱۰ سنت رسید.

به گزارش سایت طلا به نقل از اقتصادآنلاین، تنش‌های ژئوپلتیک بر سر کره شمالی و احتمال اینکه تورم پایین در آمریکا افزایش مجدد نرخ بهره در این کشور را به تاخیر بیاندازد موجب شد تا قیمت طلا امروز بخش عمده ای از افزایش جلسه قبل را حفظ کند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا بعد از رسیدن به بالاترین رقم از سپتامبر 2016 تاکنون در جلسه قبل، امروز با 0.1 درصد کاهش به 1338 دلار و 10 سنت رسید.

جفری هالی، تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «اخبار داغ از تنش های ژئوپلتیک و کاهش ارزش دلار عامل تقویت قیمت طلا بوده است.»

وی افزود: «من فکر می کنم خبرها در مورد شبه جزیره کره ممکن است موجب افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت شود، اما اگر از شتاب رشد قیمت طلا کاسته شود من تعجب نخواهم کرد.»

یک دیپلمات ارشد کره شمالی دیروز هشدار داد که کشورش آماده ارسال «بسته های هدایای بیشتری» به آمریکاست. این در حالی قدرت های جهانی بر سر اتخاذ واکنشی مناسب در قبال آزمایش های هسته ای اخیر کره شمالی با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

دیروز ارزش دلار در برابر ین ژاپن کاهش داشت و تنش ها بر سر کره جنوبی و اظهارات یک مقام فدرال رزرو در مودر کاهش نرخ تورم در آمریکا موجب شد تا ارزش دلار مجددا به سمت پایین ترین رقم 4 ماه و نیم گذشته حرکت کند.

سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا به دلیل نرخ تورم ضعیف این کشور سیگنال هایی احتیاطی ارسال کرده و تعداد معدودی از آنها از به تعویق افتادن بیشتر افزایش نرخ بهره پشتیبانی کرده اند.

افزایش نرخ بهره در آمریکا موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شده و ارزش دلار را بالا می برد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد