اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگر ارشد اقتصادی:61.62

روزهای دلار آمریکا به شماره افتاده است/طلا بیشتر خواهد درخشید

سایت طلا : یک تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که روزهای دلار آمریکا به شماره افتاده و این مساله موجب افزایش چشمگیر قیمت جهانی طلا خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، مایکل هاول تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه کراس بوردر کاپیتال در سخنانی تاکید کرد: قیمت جهانی طلا در ماه های آینده با افزایش فزاینده ای روبرو خواهد شد چرا که رقیب جدی آن یعنی دلار آمریکا در حال سقوط است.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: سرمایه گذاران بین المللی نباید نگران هرگونه کاهش احتمالی قیمت طلا باشند چرا که روزهای دلار آمریکا به شماره افتاده و سقوط ارزش دلار در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

وی افزود: به نظر می رسد وضعیت دلار مانند دهه 1970 میلادی و دوران ریاست جمهوری کارتر شده است. در آن زمان هم ارزش دلار آمریکا به شدت کاهش یافت و این مساله موجب افزایش چشمگیر قیمت جهانی طلا شد. در آن زمان کاهش ارزش دلار به "کارتر دلار" معروف شد و امروز نیز باید این وضعیت را "ترامپ دلار" بنامیم.

وی افزود: عوامل زیادی بر کاهش ارزش دلار آمریکا موثر بوده است که نگرانی های سیاسی ، بدهی های سنگین دولت آمریکا مهمترین عوامل به شمار می رود.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: با توجه به رابطه معکوس بین دلار و قیمت طلا، به نظر می رسد که قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد و تا مرز 1400 دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت.

قیمت جهانی طلا در هفته جاری با افزایش 2 درصدی روبرو شده است. از سوی دیگر افزایش ارزش یورو نیز فشار زیادی را بر ارزش دلار وارد کرده است. بهبود اوضاع اقتصادی منطقه یورو تاثیر زیادی بر افزایش پول واحد اروپایی در برابر دلار داشته است.

برخی تحلیلگران بر این باورند که ارزش یورو تا پایان امسال در برابر دلار افزایش بیشتری خواهد داشت و هر یورو در برابر 1.22 دلار داد و ستد خواهد شد.

به نظر می رسد نگرانی های سیاسی در عرصه بین المللی به خصوص بحران کره شمالی از یک سو، تنش های سیاسی در داخل آمریکا به خصوص وضعیت سقف بدهی ها و سیاست ها و رفتارهای غیر منتظره دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت جهانی طلا داشته باشد.

از سوی دیگر نوسانات ارزش دلار و وضعیت تقاضای فیزیکی نیز عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا خواهد بود.

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد