اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

طلا فعلا در کانال 1300 دلار می‌ماند/ افت اونس از اوج 11 ماهه

اونس طلا که هفته گذشته تا بهای 1291 دلار رشد کرده بود، دوشنبه به لطف عوامل خارجی از مرز کانالی عبور کرد و روی قیمت 1309 دلار ایستاد.

فلز زرد از اوج 11 ماهه‌اش پایین آمده، اما جایگاه خود را در کانال 1300 دلار تثبیت کرده است. اونس طلا که هفته گذشته تا بهای 1291 دلار رشد کرده بود، دوشنبه به لطف عوامل خارجی از مرز کانالی عبور کرد و روی قیمت 1309 دلار ایستاد. سه‌شنبه، قوت فنی ناشی از رشد دوشنبه و صدالبته حواشی جدی آزمایش موشکی تازه کره‌شمالی اونس را تا اوج 1326 دلاری جهش داد. گرچه سودگیری معامله‌گران در این محدوده قیمتی، اونس را تا پایان روز دوم هفته میلادی به بهای 1308 دلار بازگرداند، سقوط این کالای گرانبها به کانال پایین‌تر، دست‌کم در کوتاه‌مدت دور از ذهن است. اونس طلا چهارشنبه را با بهای 1313 دلار آغاز کرد و بعد تحت فشار تعدیل روند دلار و بازیابی آرامش در بازارهای سهام قرار گرفت. با وجود این، خرید طلا به‌عنوان سرمایه امن ادامه داشت. بهایی که تا ساعت 7 عصر چهارشنبه به وقت تهران برای اونس طلا ثبت شد، 1308 دلار بود، البته هم اکنون که شما این گزارش را می‌خوانید ممکن است قیمت متفاوتی به‌عنوان قیمت نهایی سومین روز هفته بازارهای جهانی رقم خورده باشد.

اونس روز سه‌شنبه یک دلار افت قیمت نهایی را تجربه کرد، اما این تنها ناشی از سودگیری شدید معامله‌گران در قیمت‌های بالا بود. بامداد سه‌شنبه به وقت محلی، کره‌شمالی موشکی را از نزدیکی پیونگ یانگ شلیک کرد که از آسمان ژاپن رد شد و تنش‌های ژئوپلیتیک شدیدی را شکل داد. در پی این حمله، اونس به راحتی به اوج 11 ماهه رفت، اما فروش طلا در این سطح قیمتی برای کسب سود، باعث بازگشت اونس به محدوده اول کانال 1300 دلار شد. اکنون توپ در زمین آمریکا، کره‌جنوبی و متحدان آنهاست و نامعلوم بودن واکنش آنها و اقدام‌های بعدی کره‌شمالی، خرید طلا را به‌عنوان سرمایه امن، بالا نگه داشته است. شاخص دلار که دوشنبه به کف 4 ماهه 20/ 92 واحد رفته بود، سه‌شنبه تا عدد 24/ 92 واحد تعدیل شد. این در حالی بود که یورو در این روز مقابل دلار به اوج 5/ 2 ساله رفت. رشد یورو به دلیل موضع نگرفتن بانک مرکزی اروپا علیه یوروی قوی است، اما ین ژاپن که از پناهگاه‌های ارزی است، سه‌شنبه با دلیل خاص خود رشد کرد. نفت خام هم روز سه‌شنبه افت کرد تا هر دو عامل خارجی مهم در بازار فلزهای گرانبها به ضرر طلا کار کرده باشند.

تعدیل روند دلار، صبح چهارشنبه هم پی گرفته شد تا شاخص این ارز، مانع طلا باشد. با این حال، اونس طلا حمایت نفت را داشت. نفت خام، روز گذشته با کمک کاهش تولید آمریکا در پی توفان هاروی، با رشد ارزش روبه‌رو‌ شد. البته بازارهای بورس نیز روز گذشته علیه فلز زرد کار می‌کردند چراکه با کاهش نگرانی‌های موشکی، دسته‌ای از شاخص‌ها رشد را تجربه کردند. با همه اینها، خرید طلا به‌عنوان سرمایه امن از سوی بخشی از معامله‌گران ادامه داشت زیرا عوامل بحران‌زای بسیاری هنوز پابرجا هستند.موسسه تحقیقاتی «بی‌ام‌آی» بر این باور است که ادامه روند صعودی قیمت جهانی طلا می‌تواند موجب رشد فزاینده سود شرکت‌های بزرگ معدنی شود. به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، در حالی که اونس سطح مقاومتی 1300 دلاری را شکسته است، موسسه تحقیقاتی بی‌ام‌آی نسبت به افزایش سود شرکت‌های معدنی ابراز امیدواری کرده است. بر اساس این گزارش پس از سالها کاهش متوالی قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی و افت شدید سود شرکت‌های معدنی، قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون روندی صعودی داشته و بیش از 12 درصد رشد داشته است. در این شرایط، موسسه بی‌ام‌آی می‌گوید: با توجه به ریسک‌های سیاسی و مالی به نظر می‌رسد تقاضا برای طلا و سایر فلزات گرانبها رو به افزایش خواهد بود و این مساله به نفع قیمت طلا است. شرکت‌های معدنی می‌توانند نسبت به ادامه روند صعودی قیمت طلا و سود خود طی ماه‌های آینده خوش‌بین باشند. البته تحلیلگران موسسه بی‌ام‌آی بر این باورند که شرکت‌های بزرگ معدنی تلاش خواهند کرد میزان هزینه‌های خود را کاهش دهند تا در نهایت بدهی‌های انباشته شده آنها با کاهش همراه شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد