اونس طلا2211.85
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
تحلیلگر ارشد موسسه وال استریت گریک: 51.52

قیمت طلا بستگی زیادی به رفتارها و سیاست های ترامپ خواهد داشت

سایت طلا : یک تحلیلگر ارشد اقتصادی تاکید کرد، گرچه قیمت طلا به خاطر شلیک موشک کره شمالی بار دیگر با افزایش روبرو شده ولی روند قیمت طلا به اقداماتی بستگی خواهد داشت که ترامپ انجام می دهد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، مارکوس کامینیس تحلیلگر ارشد موسسه وال استریت گریک تصریح کرد: اقدام تحریک آمیز اخیر کره شمالی در شلیک موشک بالستیک عامل مهمی برای افزایش چشمگیر قیمت طلا و نقره بوده است. ولی قیمت طلا در شرایط کنونی بستگی زیادی به اقدامات و رفتار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: اینکه آمریکا به طور مستقیم یا غیر مستقیم بخواهد با بحران کره شمالی روبرو شود، تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار خواهد داشت و این مساله بازارهای بین المللی را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد. به نظر من تنش های سیاسی بر سر کره شمالی می تواند مقطعی و کوتاه مدت باشد ولی اگر واشنگتن بخواهد به طور مستقیم در این بحران دخالت کند، این مساله تهدیدی برای اقتصاد و دلار خواهد بود.

ترامپ در سخنانی گفته است که همه گزینه ها علیه کره شمالی روی میز است.

کیمینیس گفت: اگر آمریکا وارد یک منازعه نظامی با کره شمالی شود، قیمت جهانی طلا و نقره به شدت افزایش خواهد یافت. ولی اگر دولت ترامپ تصمیم بگیرد به اقدامات اخیر کره شمالی با تحریم های شدیدتر پاسخ دهد، قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد. بی شک هرگونه درگیری نظامی در شبه جزیره کره به ضرر رشد و رونق اقتصادی جهان خواهد بود.

برخی از کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا در میان مدت و بلندمدت تاثیر مهمتری بر روند نوسانات قیمت کالاهای مختلف به خصوص طلا خواهد داشت.

فیل فیلین تحلیلگر ارشد موسسه پرایس فیوچرز تاکید کرد: با شکسته شدن سطح مقاومتی 1300 دلاری اکنون این احتمال تقویت شده است که قیمت طلا تا سطح 1400 دلاری نیز افزایش یابد. افت شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی می تواند کاتالیزور مهمی برای افزایش چشمگیر قیمت طلا باشد.

وی در ادامه افزود: رشد تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی و نوظهور به خصوص چین و هند نیز عامل مهمی است که می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

نوسانات ارزش دلار در برابر یورو و ین ژاپن نیز عامل تاثیرگذاری بر روند قیمت جهانی طلا خواهد بود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد