اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
49/50

تحلیل کارشناسان اقتصادی درباره عوامل موثر بر افزایش قیمت طلا

سایت طلا : تازه ترین تحلیل اقتصاددانان و کارشناسان بازارهای بین المللی نشان می دهد که قیمت طلا تحت تاثیر عوامل مختلفی می تواند به روند صعودی اش ادامه دهد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، لوییس یامادا تحلیلگر باسابقه بازارهای بین المللی در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی تاکید کرد: دلایل کافی وجود دارد که می توان استدلال کرد قیمت جهانی طلا بیشتر از این افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: قیمت جهانی طلا بار دیگر به سطحی رسیده است که پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی ترامپ رسیده بود. بی شک دلایل زیادی برای افزایش قیمت طلا در شرایط کنونی وجود دارد.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: نخستین عامل، تشدید تنش در شبه جزیره کره بوده است. شلیک موشک کره شمالی موجب کاهش ارزش دلار آمریکا و افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شده است. این مساله ابهامات زیادی را نسبت به سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا به وجود آورده است.

یامادا افزود: نگرانی های مربوط به سیاست های مالی و اقتصادی دولت ترامپ نیز می تواند تاثیر مثبتی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد. بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی اکنون بر این باورند که دولت ترامپ قادر به جلب حمایت کنگره و سنا برای تصویب سیاست های مالی و اقتصادی نخواهد بود. ترامپ قول داده است تا مالیات ها را کاهش داده و میلیاردها دلار در زیر ساخت های اقتصادی سرمایه گذاری کند.

وی در ادامه تاکید کرد: وضعیت بازارهای سهام نیز به شدت شکننده است، بی شک هرگونه کاهش شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی به نفع تقاضا و قیمت جهانی طلا خواهد بود.

وی بر این باور است که قیمت طلا در شرایط کنونی با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد و سطح مقاومتی بعدی برای این فلز گرانبها 1380 دلار و 1400 دلار خواهد بود.

بیل اونیل تحلیلگر ارشد موسسه لاجیک ادوایزر نیز تاکید کرد: پیش بینی ما این است که قیمت طلا به زودی تا سطح 1350 دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت و این احتمال وجود دارد که قیمت طلا به زودی وارد کانال 1400 دلاری شود. اوضاع کره شمالی، نوسانات نرخ ارز و رفتارهای غیرقابل پیش بینی ترامپ می تواند موجب افزایش شدید قیمت جهانی طلا شود.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و منطقه یورو و تنش های سیاسی داخلی آمریکا و کره شمالی قرار خواهد داشت. انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه اوت که روز جمعه منتشر می شود، عامل مهم بعدی است که می تواند بر قیمت طلا تاثیر زیادی داشته باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد