اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
43/44

تحلیل نیوزمکس از روند انتخاب رئیس آتی فدرال رزرو آمریکا

سایت طلا : بسیاری از تحلیلگران اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که فرقی نمی کند چه کسی ریاست فدرال رزرو آمریکا را در ماه فوریه بر عهده بگیرد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی نیوزمکس، تحلیلگران بازارهای بین المللی و سرمایه گذاران معتقدند، رئیس آتی فدرال رزرو آمریکا باید سیاست های فعلی پولی را دنبال کند و بنابر این فرقی نخواهد داشت که چه کسی ریاست بانک مرکزی آمریکا را در ماه فوریه 2018 میلادی بر عهده بگیرد.

بر اساس این گزارش جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین سخنرانی خود در نشست جکسون هول اشاره ای به سیاست های پولی و نرخ بهره نکرده است. این در شرایطی است که سرمایه گذاران در حال گمانه زنی درباره گزینه های احتمالی جانشینی وی هستند.

نتایج نظرسنجی انجام شده از اقتصاددانان نشان می دهد که گری کوهن مشاور ارشد اقتصادی کاخ سفید بیشترین شانس را برای جانشینی یلن دارد و رقیب جدی وی برای این احراز این پست به شمار می رود. البته شایعاتی درباره استعفای وی در واکنش به اظهارات ترامپ درباره خشونت های اخیر در شهر شارلوتزویل مطرح شده است.

البته سرمایه گذاران بین المللی و تحلیلگران بر این باورند که فرقی نمی کند ترامپ بخواهد یلن را به عنوان رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا معرفی کند یا کوهن را. در هر صورت رئیس آتی فدرال رزرو باید سیاست های فعلی پولی و نرخ بهره را دنبال کند.

فدرال رزرو آمریکا از ابتدای امسال تاکنون 2 بار نرخ بهره را افزایش داده و ظاهرا قصد دارد یک بار دیگر نیز نرخ بهره را تا پایان امسال افزایش دهد. فدرال رزرو همچنین قصد دارد برنامه کاهش تراز مالی 4.5 تریلیون دلاری را به زودی آغاز کند. به نظر می رسد فدرال رزرو در نشست سپتامبر قصد دارد زمان آغاز اجرای این برنامه را اعلام کند.

البته جمهوریخواهان به شدت از سیاست های پولی و پایین نگه داشتن نرخ بهره از سوی یلن انتقاد کرده اند. آنها بر این باورند که یلن سیاست های پولی انبساطی را با هدف کمک به دولت اوباما اتخاذ کرده است.

در شرایطی که دولت ترامپ قصد دارد سیاست کاهش مالیات ها و افزایش هزینه های زیرساختی را در اولویت قرار دهد، به نظر می رسد ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی با چالش جدی روبرو خواهد شد.

البته برخی تحلیلگران بر این باورند که اگر کوهن رئیس فدرال رزرو شود، به تدریج سیاست های سختگیرانه پولی را اجرا خواهد کرد. وی در سخنانی وعده داده است تا به رشد اقتصادی 3 درصدی دست یابد. ترامپ در سخنانی طی ماه گذشته گفته است که دوست دارد فدرال رزرو فعلا نرخ بهره را پایین نگه دارد و احتمالا بار دیگر یلن را به عنوان رئیس فدرال رزرو معرفی خواهد کرد.

بی شک وضعیت سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده تاثیر زیادی بر نوسانات بازارهای بین المللی به خصوص ارزش دلار و قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد