اونس طلا2297.95
مظنه15,386,000
18 گرم3,551,800
ارزش سکه34,664,658
قدیم (بهار)39,500,000
جدید (امامی)42,100,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000

هشدار رئیس فدرال رزرو کلیولند نسبت به تبعات منفی افزایش سریع نرخ بهره

سایت طلا : رئیس فدرال رزرو کلیولند ضمن اشاره به آمارهای ضعیف نرخ تورم در آمریکا نسبت به تبعات منفی افزایش سریع نرخ بهره هشدار داده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ، لورتا مستر رئیس فدرال رزرو کلیولند از سایر مقام های ارشد بانک مرکزی آمریکا خواست تا به آمارهای اخیر ناامید کننده در خصوص نرخ تورم توجه کنند و همچنان به تعهد خود برای افزایش تدریجی نرخ بهره پایبند باشند.

بر اساس این گزارش وی پیش بینی کرد: فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال احتمالا یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد. این خطر وجود دارد که اگر نرخ بهره را خیلی زود یا خیلی دیر افزایش دهیم، تاثیرات منفی زیادی بر تحولات اقتصادی آمریکا داشته باشد.

وی در ادامه از تصمیم فدرال رزرو برای آغاز برنامه کاهش تراز مالی 4.5 تریلیون دلاری حمایت کرد و گفت: بانک مرکزی آمریکا باید هر چه زودتر برنامه کاهش تراز مالی را آغاز کند.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو در نشست آتی خود در روزهای 19 و 20 سپتامبر زمان آغاز اجرای این برنامه را اعلام خواهد کرد.

کاهش نرخ تورم آمریکا طی ماه های اخیر به چالش بزرگی برای فدرال رزرو تبدیل شده است. فدرال رزرو از ابتدای امسال تاکنون 2 بار نرخ بهره را افزایش داده و ظاهرا قصد دارد یک بار دیگر نیز نرخ بهره را افزایش دهد.

البته آمارهای ناامید کننده تورم، برخی کارشناسان اقتصادی را نسبت به افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده با شک و تردید روبرو کرده است.

وی افزود: پیش بینی من این است که نرخ تورم آمریکا طی ماه های آینده نیز کمتر از 2 درصد خواهد بود ولی در نهایت به هدف 2 درصدی ما دست خواهد یافت.

رئیس فدرال رزرو کلیولند گفت: اگر پایین بودن نرخ تورم در آمریکا به علت کاهش تقاضای کل در اقتصاد باشد، این مساله کاملا نگران کننده خواهد بود.

اظهارات رئیس فدرال رزرو کلیولند در شرایطی است که جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست اخیر جکسون هول هیچ صحبتی درباره سیاست های پولی و نرخ بهره نداشته است. وی تنها از اجرای اصلاحات در سیستم مالی آمریکا و نقش مثبت آن در رشد و رونق اقتصادی حمایت کرده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده تحت تاثیر سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا و نوسانات ارزش دلار خواهد بود.

تنش های سیاسی بین المللی و اوضاع کاخ سفید می تواند تاثیر کوتاه مدتی بر بازارهای بین المللی به خصوص بازار طلا داشته باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد