اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگر ارشد موسسه مالی میتسوبیشی:15.16

مساله سقف بدهی های آمریکا می تواند قیمت جهانی طلا را به شدت افزایش دهد

سایت طلا : در حالی که سرمایه گذاران بین المللی توجه خود را به تنش های سیاسی معطوف کرده اند برخی تحلیلگران بر این باورند که مساله سقف بدهی های آمریکا عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، جاناتان باتلر تحلیلگر ارشد موسسه مالی میتسوبیشی تاکید کرد: سرمایه گذاران بین المللی اگر می خواهند از همه فرصت های موجود در بازار استفاده کنند، نباید تنها تمرکز خود را بر روی تنش های سیاسی بین المللی قرار دهند بلکه به نظر من مساله سقف بدهی های آمریکا از اهمیت زیادی در شرایط فعلی برخوردار خواهد بود.

بر اساس این گزارش افزایش سقف بدهی ها به دولت آمریکا اجازه می دهد تا برای تامین هزینه های خود بتواند استقراض کند.

دفتر بودجه کنگره آمریکا و کارشناسان مستقل بر این باورند که وزارت خزانه داری آمریکا تا سپتامبر یا اکتبر قادر به تامین هزینه های خود خواهد بود و در صورت عدم افزایش سقف بدهی ها، دولت واشنگتن با ورشکستگی روبرو می شود.

جمهوریخواهان کنگره پیش از این از ضرب الاجل مربوط به سقف بدهی به عنوان حربه ای استفاده کرده اند تا دموکرات ها را مجبور به موافقت با کاهش هزینه ها و تغییرات سیاسی کنند.

به نظر می رسد تشدید تنش بر سر افزایش سقف بدهی های آمریکا می تواند قیمت جهانی طلا را بار دیگر به بیش از 1300 دلار در هر اونس افزایش دهد.

باتلر گفت: این احتمال وجود دارد که قیمت طلا تحت تاثیر مساله سقف بدهی های آمریکا با افزایش روبرو شود و سطح مقاومتی 1300 دلاری را بشکند ولی بعید می دانم که طلا بتواند این سطح مقاومتی را برای مدت زمان زیادی حفظ کند.

وی پیش بینی کرد که قیمت جهانی طلا به طور میانگین در سه ماه پایانی امسال به کمتر از 1270 دلار خواهد رسید. برای اینکه روند صعودی قیمت طلا حفظ شود، باید شاهد کاهش بیشتر ارزش دلار آمریکا و تشدید تنش های سیاسی بین المللی باشیم.

تحلیل تکنیکال فیبوناچی نشان می دهد که سطح مقاومتی بعدی برای طلا در میان مدت 1332 دلار خواهد بود.

به نظر می رسد زمان متوقف شدن برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی اروپا نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا و نرخ ارز در بازارهای بین المللی خواهد داشت.

موسسه رتبه بندی فیچ نیز هشدار داده است که مساله سقف بدهی های آمریکا می تواند رتبه اعتباری این کشور را به شدت در معرض خطر قرار دهد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد