اونس طلا2394.45
مظنه15,966,000
18 گرم3,685,700
ارزش سکه35,971,398
قدیم (بهار)40,100,000
جدید (امامی)43,100,000
نیم25,500,000
ربع15,500,000
11.12

ادامه روند نزولی قیمت جهانی طلا در آستانه نشست مهم جکسون هول

سایت طلا : در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر برگزاری نشست جکسون هول هستند، قیمت طلا در بازارهای بین المللی با کاهش روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، در نشست جکسون هول در آمریکا قرار است مقام های ارشد بانک های مرکزی جهان شرکت کنند. جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا و ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا در این نشست سخنرانی خواهند کرد.

بر اساس این گزارش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز گذشته تهدید کرده است که برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک حتی حاضر است دولت آمریکا را تعطیل کند.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 1288 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته با افزایش 0.4 درصدی روبرو شده بود.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی در آغاز مبادلات امروز با افزایش همراه شده است. تازه ترین آمارهای رسمی منتشر شده نشان می دهد میزان فروش مسکن در آمریکا طی ماه جولای به طور غیر منتظره ای با کاهش روبرو شده است و به پایین ترین سطح در 7 ماه اخیر رسیده است.

رشد بخش تجاری منطقه یورو نیز طی ماه اوت با افزایش چشمگیری روبرو شده است، بهبود عملکرد بخش صنعتی تاثیر زیادی بر افزایش رشد بخش تجاری داشته است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، بانک مرکزی اروپا طی ماه های آینده نیز سیاست های انبساطی پولی را ادامه خواهد داد. البته ینس ویدمن رئیس بوندس بانک آلمان خواستار متوقف شدن سریع برنامه خریداری اوراق قرضه از سوی بانک مرکزی ارواپا شده است.

بانک مرکزی اروپا تاکنون 2.3 تریلیون یورو اوراق قرضه خریداری کرده است. تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که بانک مرکزی آلمان بخش عمده ذخایر طلای خود را به فرانکفورت بازگردانده است.

آلمان در دوران جنگ سرد ذخایر طلای خود را به آمریکا انگلیس و فرانسه منتقل کرده بود.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو قرار خواهد داشت. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز می تواند عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا باشد.

برگزاری نشست جکسون هول و اظهارات دراگی و جانت یلن نیز می تواند تاثیر زیادی بر ارزش دلار و قیمت جهانی طلا داشته باشد. طلا همچنان برای شکستن سطح مقاونتی 1300 دلاری تلاش زیادی می کند، اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1350 دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت.

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد