اونس طلا2394.45
مظنه15,951,000
18 گرم3,682,300
ارزش سکه35,937,603
قدیم (بهار)40,000,000
جدید (امامی)43,100,000
نیم25,500,000
ربع15,500,000
موسسه اف ایکس تی ام:9/10

تنش های سیاسی در واشنگتن موجب تقویت قیمت طلا خواهد شد

سایت طلا : موسسه سرمایه گذاری اف ایکس تی ام پیش بینی کرده است که قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نااطمینانی و تنش های سیاسی در آمریکا تقویت خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، لاکمن اوتونگا تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اف ایکس تی ام تاکید کرد: تشدید تنش های سیاسی و نااطمینانی در آمریکا می تواند موجب ادامه روند صعودی قیمت طلا در بازارهای بین المللی شود.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: فارغ از کاهش احتمالی قیمت طلا در کوتاه مدت، قیمت این فلز گرانبها در میان مدت و بلندمدت تحت تاثیر تنش های سیاسی در واشنگتن قرار خواهد داشت و با افزایش بیشتری روبرو می شود.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: برگزاری نشست مهم اقتصادی جکسون هول در آمریکا نیز می تواند عامل مهم و تاثیرگذاری بر نوسانات نرخ ارز و قیمت طلا داشته باشد. در این نشست قرار است جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا و ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا سخنرانی کنند.

وی اظهار داشت: طلا در آستانه یک روند صعودی کامل قرار دارد و به نظر می رسد با شکسته شدن سطح مقاومتی 1300 دلاری، قیمت طلا در کوتاه مدت با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

به نظر می رسد سطح حمایتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1283 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز زرد با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد. سطح مقاومتی قیمت طلا نیز در شرایط فعلی 1293 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1300 دلار افزایش خواهد یافت.

فرانک هولمز تحلیلگر ارشد موسسه گلوبال اینوستورز تاکید کرد: به نظر من قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار قرار خواهد داشت. به نظر می رسد دولت ترامپ سیاست کاهش ارزش دلار را در پیش گرفته و این مساله به نفع صادرات این کشور و تقویت قیمت جهانی طلا خواهد شد.

نوسانات شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز عامل مهم و تاثیرگذاری برای قیمت جهانی طلا خواهد بود. به نظر می رسد شاخص سهام در ماه های اخیر به صورت حبابی با افزایش روبرو شده و هرگونه اصلاح ارزش سهام در بازارهای بین المللی می تواند به نفع قیمت جهانی طلا باشد.

وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص هند و چین نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد