اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افزایش قیمت طلا موقتی نیست

روز گذشته روند سه‌روزه افت بورس‌های اروپایی متوقف شد تا طلا مانعی پیش‌روی خود ببیند.

به گزارش سایت طلا به نقل از اقتصاد آنلاین ،اونس طلا که دوشنبه تحت حمایت افزایش خریدها و افت ارزش دلار، رشد کرده بود، صبح سه‌شنبه تحت فشار رشد بورس‌ها و تعدیل روند شاخص دلار قرار گرفت. اونس که هفته گذشته امید معامله‌گران را برای عبور از مرز کانالی ناامید کرده بود، روز دوشنبه با 7 دلار رشد به بهای 1291 دلار رسید، اما سه‌شنبه را با قیمت 1288 دلار آغاز کرد. به این ترتیب به‌نظر می‌رسد اونس که فعلا در دو محدوده آخر کانال 1200 دلار در حبس است، برای مرزشکنی کار دشواری در پیش دارد. به گزارش دنیای اقتصاد، بهایی که تا ساعت 8 عصر روز گذشته برای اونس طلا ثبت شد، 1286 دلار بود، گرچه هم‌اکنون که شما این گزارش را می‌خوانید ممکن است قیمت متفاوتی به‌عنوان قیمت نهایی دومین روز کاری هفته رقم خورده باشد.

شروع خوب

رشد قابل توجه روز دوشنبه که اونس را به محدوده 1290 دلار بازگرداند عمدتا ناشی از تشدید خرید طلا به‌عنوان سرمایه امن، افزایش خریدهای فنی و افت ارزش دلار بود. اونس در اولین روز هفته میلادی به کمک این عوامل به اوج 5/ 2ماهه رفت. شاخص دلار که جمعه روی عدد 43/ 93 واحد ایستاده بود، دوشنبه با افتی شدید به عدد 09/ 43 واحد رسید. هفته گذشته، کاهش لفاظی ایالات متحده و کره شمالی درباره حمله به یکدیگر باعث کاهش خرید طلا به‌عنوان سرمایه امن شد اما با توجه معامله‌گران به این نکته هر لحظه احتمال تشدید تنش‌های ژئوپلیتیک وجود دارد و همین طور با ادامه تنش‌های شدید در سیاست داخلی آمریکا، خرید طلا به‌عنوان سرمایه امن ادامه دارد. از طرفی آمریکا و کره جنوبی این هفته مانور نظامی برگزار می‌کنند و از سوی دیگر هنوز حواشی پیرامون آخرین اخراجی کاخ سفید یعنی استیو بنن، مشاور ترامپ ادامه دارد. معامله‌گران طلا همچنین به امید عملکرد بد بورس‌ها در دو ماه پیش‌رو هستند. بازارهای سهام عموما در ماه‌های سپتامبر و اکتبر وضعیت خوبی ندارند. اما پیش از فرارسیدن این دو ماه، توجه‌ها معطوف به نشست جکسون هول است که از پنج‌شنبه تا شنبه میزبان مقام‌های بانک‌های مرکزی جهان خواهد بود.

تعدیل روند

اونس روز سه‌شنبه را تحت فشار رشد بورس‌ها و تعدیل افت دوشنبه شاخص دلار آغاز کرد، با این همه، خریداران فنی و بنیادی طلا همچنان پرشمار ماندند. با تداوم نشانه‌های رشد اقتصاد جهان و همچنین رونق معاملات در بازار کالاهای خام، بورس‌های اروپایی روز گذشته رشد کردند. پیش‌تر نیز بورس‌های آسیایی بالا رفتن شاخص‌ها را به خود دیده بودند. همزمان، شاخص دلار توانست از مرز 93 واحد فاصله بگیرد.رویترز صبح سه‌شنبه نوشت: در حالی که سرمایه‌گذاران بین‌المللی منتظر تحولات سیاسی در عرصه بین‌المللی هستند و نشست مهم جکسون هول با حضور مقام‌های ارشد بانک‌های مرکزی جهان طی روزهای آینده برگزار خواهد شد، قیمت طلا امروز با کاهش روبه‌رو شده است. به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، انتشار آمارهای ناامیدکننده در آمریکا موجب شده است تا شک و تردیدهای زیادی درباره افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه‌های آینده مطرح شود. تازه‌ترین نظرسنجی رویترز نشان می‌دهد اکثر شرکت‌های ژاپنی خواستار اجرای سیاست‌های پولی انبساطی بیشتر نیستند هرچند بر این باورند که دستیابی به هدف نرخ تورم از سوی بانک مرکزی این کشور بیش از 3 سال به طول خواهد انجامید. تحلیلگران بازارهای بین‌المللی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت‌تاثیر برگزاری نشست جکسون هول و سخنرانی مقام‌های ارشد بانک‌های مرکزی جهان به‌خصوص جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به‌خصوص چین و هند نیز می‌تواند عامل مهمی برای نوسانات قیمت جهانی طلا در روزهای آینده باشد. نوسانات ارزش دلار آمریکا و قیمت جهانی نفت نیز می‌تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.

دوراهی طلا

اونس تا این مقطع از سال 2017، با وجود افت‌های مقطعی، روزها و ماه‌های خوبی را پشت سر گذاشته است. با این همه، در هفته گذشته، عبور از مرز 1300 دلار دشوار به‌نظر رسید تا اکنون سوال‌های خاصی پیش‌روی معامله‌گران بازار فلزهای گرانبها باشد. به گزارش پایگاه اینترنتی «اینوستینگ هیون»، سرمایه‌گذاران بین‌المللی اکنون این سوال را مطرح می‌کنند که آیا بازار طلا در حال ورود به یک دوره رونق و درخشش است یا افزایش قیمت طلا در ماه‌های اخیر تنها یک روند گذرا و موقتی است.براساس این گزارش برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که طلا می‌تواند به روند صعودی خود ادامه دهد، ولی از سوی دیگر گروه دیگری از کارشناسان معتقدند که برخی عوامل می‌تواند مانع از ادامه روند صعودی قیمت طلا شود. این گزارش افزود: طلا برای ادامه روند افزایشی خود طی ماه‌های آینده باید سطح مقاومتی 1330 دلاری را بشکند، اگر این سطح مقاومتی شکسته شود قیمت طلا به‌زودی تا 1400 دلار افزایش خواهد یافت. به نظر می‌رسد طلا برای شکستن سطح مقاومتی 1300 دلاری در کوتاه‌مدت با چالش‌های زیادی روبه‌رو است. قیمت طلا روز جمعه تحت‌تاثیر تشدید تنش‌های سیاسی بین‌المللی و کاهش ارزش دلار برای نخستین بار در 9 ماه اخیر به بیش از 1300 دلار رسید ولی در پایان مبادلات روز جمعه بار دیگر با کاهش روبه‌رو شد و به کانال 1200 دلاری بازگشت.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت طلا در ماه‌های آینده به شدت تحت‌تاثیر سیاست‌های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت. از سوی دیگر وضعیت تنش‌های سیاسی بین‌المللی به‌خصوص اوضاع داخلی آمریکا و بحران در شبه‌جزیره کره نیز می‌تواند عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی باشد. از سوی دیگر به‌نظر می‌رسد کاهش احتمالی شاخص سهام در بازارهای بین‌المللی نیز عامل مثبتی برای نوسانات قیمت طلا باشد. شاخص سهام در بازارهای بین‌المللی طی ماه‌های اخیر تحت‌تاثیر وعده‌های انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا برای کاهش مالیات‌ها و افزایش سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی با رشد فزاینده و چشمگیری روبه‌رو شده است. البته شک و تردیدهای زیادی نسبت به توانایی ترامپ برای عمل به این وعده‌ها به وجود آمده است که می‌تواند فشار زیادی را بر شاخص سهام وارد کند. پیش‌بینی می‌شود ادامه روند نزولی ارزش دلار آمریکا طی ماه‌های آینده نیز ادامه خواهد یافت و این عامل نیز تاثیر منفی زیادی بر ارزش دلار خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد