اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
177/178

قیمت جهانی طلا از بالاترین سطح خود در 9 ماه اخیر فاصله گرفت

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز دوشنبه تغییر چندانی نداشته و از بالاترین سطح قیمتی در 9 ماه اخیر فاصله گرفته است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، قیمت جهانی طلا که روز جمعه برای لخظاتی تحت تاثیر نگرانی های سیاسی و افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری به بیش از 1300 دلار در هر اونس رسیده و سپس کاهش یافته بود، امروز دوشنبه با تغییر چندانی روبرو نشده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز به 1285 د لار رسیده که نسبت به روز جمعه تغییر چندانی نداشته است. قیمت طلا روز جمعه برای لجظاتی به بالاترین سطح در 9 ماه اخیر رسیده است.

شاخص ارزش دلار در بازارهای آسیایی در آغاز مبادلات امروز با افزایش روبرو شده است. ارزش دلار روز جمعه به پایین ترین سطح خود در برابر ین ژاپن در 4 ماه اخیر رسیده بود.

این گزارش افزود: تغییرات گسترده در کاخ سفید و برکناری استیو بنون استراتژیست ارشد ترامپ، نگرانی های زیادی را نسبت به وضعیت آینده سیاست های مالی و اقتصادی دولت آمریکا به وجود آورده است.

فدرال رزرو نیویورک روز جمعه در گزارشی پیش بینی خود نسبت به رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه سوم امسال را به بیش از 2 درصد افزایش داده است. انتشار آمارهای مثبت مربوط به خرده فروشی، تولیدات صنعتی تاثیر زیادی بر بهبود رشد اقتصادی آمریکا داشته است.

البته هنوز نگرانی های زیادی در این خصوص وجود دارد که دولت ترامپ چگونه می خواهد برنامه ها و سیاست های محرک مالی و اقتصادی خود را در کنگره و سنا به تصویب برساند.

شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز با افزایش روبرو شده است. نگرانی های مربوط به وضعیت نرخ تورم در آمریکا نیز موجب شده تا شک و تردیدهای زیادی درباره افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال مطرخ شود. فدرال رزرو از ابتدای امسال تاکنون 2 بار نرخ بهره را افزایش داده است.

رشد تقاضای داخلی موجب شده است تا قیمت طلا در بازار هند با افزایش چشمگیری روبرو شود.

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.48 درصد افزایش به بیش از 799 تن رسیده است.

به نظر می رسد طی روزهای آینده قیمت طلا تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا بریتانیا منطقه یورو قرار خواهد داشت. برگزاری نشست سالیانه جکسون هول با حضور روسای بانک های مرکزی بزرگ جهان نیز عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا خواهد بود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد