اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
تحلیلگران بین المللی بررسی کردند: 171.172

آیا طلا می تواند هفته آینده بالاتر از 1300 دلار برسد؟

سایت طلا : در حالی که قیمت طلا در پایان مبادلات هفته گذشته به کمتر از 1300 دلار بازگشته است، تحلیلگران بین المللی گمانه زنی های مختلفی را درباره روند قیمت این فلز گرانبها در روزهای آینده مطرح می کنند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، قیمت طلا که در واکنش به حملات تروریستی اسپانیا و تنش های سیاسی در آمریکا به بیش از 1300 دلار در هر اونس رسیده بود، در پایان مبادلات روز حمعه بار دیگر با کاهش نسبی روبرو شده و به کمتر از 1290 دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی نسبت به ادامه روند صعودی قیمت طلا و شکسته شدن سطح مقاومتی 1300 دلاری نظرات متفاوتی دارند. برخی تحلیلگران بر این باورند که افزایش قیمت طلا در شرایط کنونی تحت تاثیر تنش های سیاسی بوده و این روند چندان دوام نخواهد داشت.

در پی حملات تروریستی در شهر بارسلونا خداقل 13 نفر کشته شدند. تنش های سیاسی و حملات تروریستی بار دیگر موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شده است.

فواد رزاق زاده تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه فارکس لایو تاکید کرد: به نظر من یکی از عوامل مهم افزایش قیمت طلا در روزهای اخیر، کاهش ارزش دلار بوده است. اگر طلا بتواند سطح مقاومتی 1300 دلاری را بشکند، روند صعودی قیمت این فلز زرد در هفته آینده ادامه خواهد یافت.

وی افزود: در شرایط کنونی هیچ عاملی وجود ندارد که بتواند روند نزولی ارزش دلار را متوقف کند. هفته آینده آمارهای مهم اقتصادی چندانی منتشر نخواهد شد بنابر این بعید به نظر می رسد که روند نزولی ارزش دلار متوقف شود. طلا در روزهای آینده برای دستیابی به سطح 1320 دلاری تلاش خواهد کرد.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی اظهار داشت: کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز می تواند عامل مثبتی برای ادامه روند صعودی قیمت طلا باشد. بازارهای سهام طی هفته گذشته با کاهش شدیدی روبرو شده است. اگر این روند ادامه یابد، تقاضا برای طلا بیشتر خواهد شد.

از سوی دیگر ادامه تنش در کاخ سفید و برکناری مقام های ارشد تیم ترامپ و همچنین تحولات شبه جزیره کره نیز می تواند تاثیر زیادی بر روند قیمت جهانی طلا داشته باشد.

برگزاری نشست جکسون هول با حضور مدیران ارشد بانک های مرکزی جهان نیز در کانون توجهات بین المللی قرار خواهد داشت.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا قرار است جمعه آینده در این نشست سخنرانی کند. سخنان یلن تاثیر زیادی بر روند افزایش نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده خواهد داشت.

از سوی دیگر به نظر می رسد برگزاری مانورهای مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت جهانی طلا دارد.برگزاری این مانورها احتمالا با واکنش منفی کره شمالی روبرو خواهد شد.

به نظر می رسد برنامه بانک های مرکزی اروپا و آمریکا برای کاهش تراز مالی نیز تاثیر مهمی بر روند نوسانات ارزش دلار و یورو و قیمت طلا خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد