اونس طلا2208.79
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
تحلیلگران اقتصادی: 163.164

حملات تروریستی اسپانیا موجب افزایش تقاضای سرمایه گذاری طلا شده است

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که حملات تروریستی اسپانیا بار دیگر موجب افزایش تقاضای سرمایه گذاری برای طلا شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، تحلیلگران کامرز بانک آلمان تاکید کردند: در شرایطی که تنش های سیاسی بین آمریکا و کره شمالی طی روزهای گذشته تشدید شده، تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا در بازارهای بین المللی پس از حملات تروریستی اسپانیا با افزایش چشمگیری روبرو شده است.

بر اساس این گزارش به نظر می رسد روند صعودی تقاضای طلا طی روزهای آینده نیز تحت تاثیر تنش های سیاسی و اوضاع بین المللی با افزایش همراه خواهد بود.

تقویت ارزش دلار و کاهش ارزش یورو نیز موجب شده است تا قیمت هر اونس طلا برای نخستین بار از اواخر ژوئن به بیش از 1100 یورو برسد.

انتشار متن مذاکرات نشست اخیر بانک مرکزی اروپا نشان می دهد که سیاستگذاران پولی نگران تقویت ارزش یورو در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی به خصوص دلار هستند. به نظر می رسد بانک مرکزی اروپا برای جلوگیری از افزایش بیشتر ارزش یورو در برابر دلار دحالت خواهد کرد.

انتشار برخی اخبار در خصوص جایگزینی گری کوهن به جای جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا از سوی دونالد ترامپ نیز فشار زیادی را بر ارزش دلار وارد کرده است.

از سوی دیگر بازارهای بین المللی سهام به شدت نسبت به حملات تروریستی در اسپانیا واکنش منفی نشان داده است. نگرانی ها نسبت به تحولات سیاسی آمریکا نیز موجب کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی شده است.

تحلیلگران بازارهای بین المللی بر این باورند که اگر طلا بتواند سطح مقاومتی 1300 دلاری را بشکند، سطح مقاومتی بعدی ابتدا 1305 و در نهایت 1340 دلار خواهد بود.

تحلیل بیزینس لاین نیز نشان می دهد که بهترین فرصت برای خرید طلا در شرایط کنونی کاهش قیمت به زیر 1270 دلار خواهد بود.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت. افزایش تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز تاثیر مهمی بر قیمت این فلز زرد خواهد داشت. رشد تقاضای سرمایه گذاری در بازارهای غربی به خصوص پس از حملات تروریستی اسپانیا نیز می تواند تاثیر مهمی بر تغییرات قیمت طلا داشته باشد.

نوسانات ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز عامل مهم و تاثیر گذاری بر قیمت جهانی طلا خواهد بود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد