اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگر ارشد کیتکو نیوز:فردا کار شود159.160

احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا به شدت کاهش یافته است/روند صعودی قیمت طلا ادامه خواهد یافت

سایت طلا : یک تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال به شدت کاهش یافته و این عامل مثبتی برای ادامه روند صعودی قیمت طلا خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، گری واگنر تحلیلگر برجسته اقتصادی تاکید کرد: انتشار متن مذاکرات نشست جولای فدرال رزرو نشان می دهد که مقام های بانک مرکزی آمریکا اختلاف نظر جدی درباره افزایش نرخ بهره و همین طور کاهش تراز مالی طی ماه های آینده دارند.

بر اساس این گزارش تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که نرخ تورم آمریکا هنوز به سطح 2 درصدی نزدیک نشده است. فدرال رزرو یکی از مهمترین اهداف خود را افزایش نرخ تورم به 2 درصد و کاهش نرخ بیکاری قرار داده است. در حالی که روند نزولی نرخ بیکاری طی ماه های اخیر ادامه یافته ولی نرخ تورم آمریکا هنوز افزایش چندانی نداشته است.

واگنر افزود: با توجه به پایین بودن فشارهای تورمی و متن مذاکرات نشست فدرال رزرو، به نظر می رسد که احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده به شدت کاهش یافته است.

متن مذاکرات نشست جولای فدرال رزرو نشان می دهد که سیاستگذاران پولی آمریکا به شدت نگران ضعف نرخ تورم هستند و خواستار متوقف شدن هرگونه افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده شده اند تا مشخص شود آیا روند نزولی نرخ تورم موقتی است یا نه.

نرخ تورم آمریکا بیش از 5 سال است که کمتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو تثبیت شده است. بسیاری از مقام های ارشد فدرال رزرو بر این باورند که نرخ تورم برای مدت زمان بیشتری زیر 2 درصد باقی خواهد ماند.

از سوی دیگر به نظر می رسد تصمیم فدرال رزرو برای کاهش تراز مالی 4.5 تریلیون دلاری نیز با تاخیر روبرو خواهد شد. بانک مرکزی آمریکا از زمان وقوع بحران مالی و اقتصادی 2008 میلادی اقدام به خریداری اوراق قرضه و تزریق هزاران میلیارد دلار نقدینگی به اقتصاد کرده است.

به اعتقاد تحلیلگران بازارهای بین المللی، متن مذاکرات فدرال رزرو می تواند موجب کاهش بیشتر ارزش دلار شده و این مساله در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

اگر طلا بتواند سطح مقاومتی 1300 دلاری را طی روزهای آینده بشکند، روند صعودی قیمت این فلز گرانبها ادامه خواهد یافت. سطح حمایتی قیمت طلا نیز در شرایط کنونی 1270 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز زرد با کاهش بیشتری روبرو می شود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد