اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
شورای جهانی طلا خبر داد:151.152

مصرف طلا در بخش فناوری و تکنولوژی جهان با افزایش روبرو شده است

سایت طلا : تازه ترین آمارهای شورای جهانی طلا نشانگر افزایش مصرف طلا در سه ماه دوم امسال در بخش فناوری و تکنولوژی جهان است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اسکراپ رجیستر، شورای جهانی طلا اعلام کرد: میزان طلای مصرف شده در بخش تکنولوژی در سه ماه دوم 2017 میلادی با رشد 2 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو شده و به بیش از 81.3 تن رسیده است.

بر اساس این گزارش علت اصلی افزایش تقاضای طلا در بخش فناوری و تکنولوژی در این مدت رشد تولید سیم های پیوندی، مدارهای چاپی و ال ئی دی ها بوده است.

این گزارش افزود: میزان طلای مصرف شده در بخش الکترونیک در این مدت با 2 درصد رشد نسبت به سال قبل به 64.3 تن رسیده است. میزان مصرف طلا در بخش سیم های پیوندی نیز با افزایش چشمگیر 11 درصدی روبرو شده است. کمبود عرضه مموری چیپ ها در شرایطی که تقاضای جهانی با افزایش چشمگیری روبرو شده، موجب گشته است تا کارخانه های صنعتی با حداکثر ظرفیت خود مشعول به تولید باشند.

شورای جهانی طلا پیش بینی کرده است که شرایط عرضه در سال 2017 میلادی همچنان به شدت محدود خواهد بود. این در شرایطی است که پیش بینی می شود عرضه نسل جدید تلفن های هوشمند می تواند موجب تشدید تقاضا شود.

در شرایطی که پیش بینی می شود سود شرکت سامسونگ کره جنوبی با رشد 72 درصدی روبرو شود، این مساله می تواند موجب رشد فزاینده تقاضا برای مموری چیپ ها شود.

رشد تقاضا برای ال ئی دی ها نیز تاثیر زیادی بر افزایش مصرف طلا داشته است. ال ئی دی ها به خصوص از سوی صنایع خودروسازی با افزایش چشمگیر تقاضا روبرو شده است، از ال ئی دی به طور گسترده ای در فناوری سنسورها و حسگرهای خودرو استفاده می شود.

شرکت های بزرگ خودروسازی جهان برای توسعه فناوری حسگرها به سرعت به سوی استفاده از فناوری ال ئی دی روی آورده اند و این مساله موجب رشد فزاینده تقاضای طلا شده است.

به نظر می رسد با رونمایی از نسل جدید تلفن های هوشمند در شش ماه دوم 2017 میلادی، تقاضای طلا در بخش فناوری و تکنولوژی با افزایش بیشتری روبرو شود. تقاضای طلا در بخش الکترونیک چین و کره جنوبی در سه ماه دوم امسال با رشد 6 درصدی روبرو شده است.

تحقیقات علمی برای استفاده های جدید از طلا همچنان ادامه دارد. به نظر می رسد با کشف کاربردهای جدید برای طلا ، تقاضای جهانی این فلز گرانبها در عرصه فناوری و تکنولوژی روز به روز افزایش خواهد یافت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد