اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
139/140

رشد واردات چین و هند موجب افزایش قیمت جهانی طلا خواهد شد

سایت طلا : یک شرکت معتبر فعال در زمینه تصفیه طلا بر این باور است که افزایش واردات از سوی هند و چین طی ماه های آینده موجب ادامه روند صعودی قیمت جهانی طلا خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، راجش خوسلا مدیر عامل شرکت ام ام تی سی بزرگترین شرکت تصفیه کننده طلای هند تاکید کرد: واردات طلای هند امسال با یک سوم افزایش نسبت به سال قبل به بیش از 750 تن خواهد رسید.

بر اساس این گزارش وی تصریح کرد: بهبود اوضاع کشاورزان در فصل برداشت محصولات زراعی می تواند موجب افزایش چشمگیر تقاضا برای طلا و جواهرات طی ماه های آینده شود. در پیش بودن فصل جشن های سراسری در هند با توجه به رونق بخش کشاورزی، می تواند خبر خوبی برای صنعت طلای این کشور طی ماه های آینده باشد.

وی در ادامه افزود: افزایش واردات هند که دومین مصرف کننده طلای جهان به شمار می رود، موجب تقویت قیمت این فلز گرانبها خواهد شد. تقاضای طلا و جواهرات در هند پس از کاهش شدید در سال گذشته، امسال بار دیگر وضعیت عادی پیدا کرده است.

واردات طلای هند سال گذشته به کمتر از 557 تن رسیده که پایین ترین رقم در 13 سال گذشته بوده است. این آمارها را شورای جهانی طلا اعلام کرده است.

موسسه مشاوره ای جی اف ام اس اعلام کرد: میزان واردات طلای هند در 7 ماه نخست امسال به بیش از 550 تن رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر شده است. البته به نظر می رسد اعمال مالیات 3 درصدی بر خرید و فروش طلا تا حدی موجب کاهش رشد واردات و تقاضای طلا در بازار هند طی ماه های آینده خواهد شد.
به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، بخش زیادی از تقاضای طلا در بازار هند را تقاضای فیزیکی تشکیل می دهد و تقاضای سرمایه گذاری در این کشور هنوز به شدت ضعیف است.

ارزش روپیه هند از ابتدای امسال 6 درصد افزایش داشته و به بالاترین سطح خود در 2 سال اخیر رسیده است. دو سوم تقاضای طلا در بازار هند مربوط به مناطق روستایی است و با توجه به افزایش تولید محصولات کشاورزی، به نظر می رسد تقاضای طلا در این کشور با افزایش چشمگیری روبرو می شود.

چین نیز بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده طلای جهان به شمار می رود ولی بازار این کشور نیز به شدت از سوی دولت کنترل می شود. با راه اندازی بازار بورس شانگهای، میزان مبادلات طلا در این کشور با افزایش روبرو شده است.

در سال 2016 میلادی خالص واردات طلای چین به 1300 تن رسیده است. چین طی سال گذشته 455 تن طلا تولید کرده است. پیش بینی می شود تقاضای طلای چین امسال نیز تقریبا مشابه سال گذشته خواهد بود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد