اونس طلا2207.59
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
137/138

کاهش 0.2 درصدی قیمت طلا در پی افزایش ارزش دلار در برابر ین

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز دوشنبه تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا در برابر ین قرار گرفت و با کاهش نسبی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، قیمت جهانی طلا که روز جمعه به بالاترین سطح خود در 2 ماه اخیر رسیده بود، امروز دوشنبه با کاهش نسبی روبرو شده است. افزایش ارزش دلار در برابر ین ژاپن تاثیر زیادی بر کاهش قیمت جهانی طلا داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با 0.2 درصد کاهش به کمتر از 1287 دلار رسیده است. قیمت طلا روز جمعه برای لحظاتی به بیش از 1291 دلار رسیده بود که بالاترین رکورد از 7 ژوئن به شمار می رود.

ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن که هفته گذشته به پایین ترین سطح در 4 ماه اخیر رسیده بود، امروز با افزایش نسبی همراه شده است. افزایش تنش بین آمریکا و کره شمالی طی روزهای گذشته تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار داشته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بار دیگر تهدید کرده است که ارتش این کشور برای پاسخگویی به تهدیدات کره شمالی کاملا آماده است. کره شمالی نیز ترامپ را متهم کرده است که شبه جزیره کره را در استانه جنگ اتمی قرار داده است.

روبرت کاپلان رئیس فدرال رزرو دالاس در سخنان مهمی تاکید کرد: فدرال رزرو آمریکا به زودی زمان آغاز برنامه کاهش تراز مالی خود را اعلام خواهد کرد ولی با توجه به کاهش نرخ تورم ممکن است زمان افزایش نرخ بهره را به تاخیر بیندازد.

به نظر می رسد انتشار آمارهای ناامید کننده نرخ تورم آمریکا در ماه جولای موجب خواهد شد تا فدرال رزرو در شرایط کنونی تصمیمی برای افزایش نرخ بهره نداشته باشد و در این صورت این مساله به نفع قیمت طلا خواهد بود.

شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا طی ماه گذشته تنها 0.1 درصد رشد داشته و نرخ تورم این کشور در یک سال گذشته به 1.2 درصد رسیده است.

یک شرکت معتبر تصفیه طلا پیش بینی کرده است که واردات طلای هند امسال بیش از یک سوم افزایش خواهد یافت و به 750 تن خواهد رسید. به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا چین و منطقه یورو طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر روند نوسانات نرخ ارز و قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا قرار است چهارشنبه منتشر شود. این گزارش تاثیر زیادی بر گمانه زنی های مربوط به زمان افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد