اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بررسی قانون اصلاح نظام بانکداری و مالیات بر ارزش افزوده انجام خواهد شد

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: با توجه به مشکلات مالیاتی و بانکی تولیدکنندگان طرح اصلاح نظام بانکداری و مالیات بر ارزش افزوده در مجلس بررسی خواهد شد.

عبدالله رضیان عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات بانکداری و نحوه تسهیلات دهی به بنگاه های تولیدی گفت: تولید در کشور ما یک چالش ساختاری بوده و مشکلات مالیات،نظام بانکی و بیمه ای که از گذشته وجود داشته موجب شده تا تولیدکنندگان با معضلات مختلفی دست و پنجه نرم کنند.

وی افزود: در این خصوص هیچ گونه اصلاحی صورت نگرفته و همین امر موجب شده تا رکود جدی در صنعت رخ دهد و قسمت عمده رکود نداشتم سرمایه در گردش واحدهای تولیدی است و بدلیل وجود برخی مشکلات در روند اعطای و بازپرداخت تسهیلات مانع از رونق تولید شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس با اشاره به برخی مشکلات که بانکداری در راه تولید ایجاد کرده است، بیان کرد: اخذ سود مرکب، جریمه دیر کرد در بازپرداخت تسهیلات و امثال اینها عاملی بازدارنده که میل به استفاده از این تسهیلات را بیشتر کرده، ضمن اینکه واحدهای تولیدی که از آن بهره برده اند را نیز با مشکل مواجه کرده است.

رضیان تصریح کرد: مالیات بر ارزش افزوده نیز از مقولاتی است که تولید را با موانع جدی روبرو ساخته و اصلاح این قانون بزودی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی در پایان بیان کرد: در نیمه دوم سال جاری طرح اصلاح قانون بانکداری در مجلس بررسی خواهد شد و امیدواریم با اصلاح آن، روند اعطای تسهیلات بهبود یافته و تولید رونق گیرد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد