اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگر ارشد بلومبرگ خبر داد:115/116

طلا برای ثبت رکورد 1300 دلاری آماده می شود

سایت طلا : یک تحلیلگر برجسته اقتصادی بر این باور است که تحولات اخیر در عرصه بین المللی زمینه لازم برای افزایش قیمت طلا به سطح 1300 دلاری را فراهم کرده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، مایک مک گلون استراتژیست ارشد واحد اطلاعات اقتصادی بلومبرگ در سخنانی تاکید کرد: به نظر می رسد طلا برای افزایش چشمگیر قیمت کاملا آماده شده است. پیش بینی من این است که طلا به زودی به سطح قیمتی 1300 دلار در هر اونس دست خواهد یافت.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: بزرگترین تهدید علیه ارزش دلار آمریکا در شرایط کنونی، نوسانات شدید در بازارهای مالی است. بی شک کاهش شدید ارزش دلار می تواند عامل مثبتی برای افزایش قیمت طلا در شرایط کنونی باشد.

تشدید تنش در روابط آمریکا و کره شمالی در روزهای اخیر نیز کمک زیادی به افزایش تقاضا و قیمت طلا کرده است. ولی به نظر این تحلیلگر ارشد اقتصادی، قیمت طلا در بلندمدت تابع نوسانات ارزش دلار خواهد بود و تنش های سیاسی تاثیر کوتاه مدتی بر قیمت جهانی طلا و سایر کالاهای راهبردی خواهد داشت.

وی در ادامه اظهار داشت: به نظر من غیر از دلار آمریکا، 2 عامل مهم دیگر نیز بر قیمت جهانی طلا موثر خواهد بود که یکی نرخ تورم و دیگری نوسان در بازارهای بین المللی است. طلا معمولا با افزایش نوسانات در بازارهای بین المللی با رشد زیادی روبرو می شود. افزایش نرخ تورم نیز موجب افزایش تقاضای جهانی برای طلا و سایر فلزات گرانبها می شود. تورم و نوسان دو عامل مثبت برای قیمت طلا به شمار می رود.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: اگر نرخ تورم پایین باشد، فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را متوقف خواهد کرد و این هم عامل مثبت دیگری برای قیمت جهانی طلا خواهد بود.بدون افزایش نرخ تورم در اقتصاد آمریکا، بعید است که فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش دهد.

تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره از سال 2015 تاکنون فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است ولی پایین بودن تورم مانع بزرگی برای افزایش بیشتر بهره به شمار می رود.

به نظر می رسد فدرال رزرو در شرایط کنونی منتظر افزایش نرخ تورم خواهد بود. فدرال رزرو از سال 2015 تاکنون 4 بار نرخ بهره را افزایش داده و پیش بینی می شود تا پایان امسال نیز یک بار دیگر بهره را افزایش دهد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد