اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
113/114

درخشش مجدد طلا در بازارهای بین المللی تحت تاثیر تنش در روابط آمریکا و کره شمالی

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای بین المللی تحت تاثیر بحران در روابط آمریکا و کره شمالی نزدیک به بالاترین سطح خود در 2 ماه اخیر رسیده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا در پی تشدید تنش بین آمریکا و کره شمالی موجب شد تا قیمت طلا به بالاترین سطح خود در 2 ماه اخیر برسد.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز پنجشنبه با افت 0.2 درصدی روبرو شده و به 1276 دلار رسیده است. قیمت طلا روز چهارشنبه با رشد 1.3 درصدی همراه شد و برای لحظاتی به بیش از 1283 دلار رسید که این میزان افزایش قیمت طلا در یک روز از اواسط ماه می بی سابقه بوده است.

قیمت طلا اکنون نزدیک به بالاترین سطح خود ار 14 ژوئن قرار گرفته است. نعیم اسلم تحلیلگر ارشد اقتصادی در لندن تاکید کرد: اظهارات ترامپ درباره کره شمالی موجب نگرانی و ترس شده است، سرمایه گذاران نگران آن هستند که منظور اصلی ترامپ از اینکه گفته است کره شمالی با آتش و خشم روبرو می شود، واقعا چه خواهد بود.

ترامپ که در باشگاه گلف خود در «بدمینستر» ایالت نیوجرسی حضور داشت گفت: بهترین کار برای کره شمالی این است که هیچ تهدید دیگری علیه ایالات متحده انجام ندهد.

وی افزود: آنها با آتش و خشمی مواجه خواهند شد که جهان نظیر آن را هرگز ندیده است. او (رهبر کره شمالی) فراتر از حد یک کشور معمول تهدیدآمیز عمل کرده‌ و همان‌طور که گفتم آنها با آتش، خشم و قدرت صریحی رو به رو خواهند شد که جهان هرگز قبلاً ندیده است.

کره شمالی نیز با رد تهدیدات ترامپ، هشدار داده است که به تاسیسات نظامی آمریکا در جزیره گوام حمله خواهد کرد.

تشدید تنش بین آمریکا و کره شمالی موجب کاهش ارزش دلار، افت شاخص سهام در بازارهای بین المللی و افزایش ارزش ین ژاپن شده است.

تحقیقات مقام های قضایی آمریکا درباره پرونده دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر و تبانی نزدیکان ترامپ با مقام های روسی وارد مرحله تازه ای شده است. ماموران اف بی آی روز چهارشنبه به خانه پل مانافورت مدیر سابق کمپین انتخاباتی ترامپ یورش بردند و خانه وی را تفتیش کردند.

دولت آمریکا روز چهارشنبه تحریم های جدیدی را علیه 8 مقام دولتی ونزوئلا اعمال کرده است.برگزاری انتخابات مجلس موسسان ونزوئلا که با مخالفت کشورهای غربی روبرو شده، عامل اصلی تحریم های جدید واشنگتن بوده است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد