اونس طلا2232.37
مظنه14,326,000
18 گرم3,307,100
ارزش سکه32,276,478
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
105106

اظهارات مهم مقام های فدرال رزرو، احتمال افزایش نرخ بهره را کاهش داد

سایت طلا : به دنبال اظهارات مهم برخی از مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا، تحلیلگران و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که احتمال افزایش نرخ بهره تا پایان امسال کمتر شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، جیمز بولارد رئیس فدرال رزرو سنت لوییس در اظهارات مهمی در یک کنفرانس مهم اقتصادی این مساله را به روشنی بیان کرده است که سطح نرخ بهره فدرال رزرو در کوتاه مدت کاملا مناسب و منطقی است.

بر اساس این گزارش اظهارات جیمز بولارد موجب شده است تا سرمایه گذاران بین المللی چشم انداز روشن تری نسبت به وضعیت نرخ بهره و سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده داشته باشند.

بولارد بر مناسب بودن سیاست های پولی فدرال رزرو در کوتاه مدت تاکید کرد و گفت: تا زمانی که فدرال رزرو نتواند به هدف مهم خود یعنی نرخ تورم 2 درصدی دست یابد، سیاست های پولی و نرخ بهره فعلی مناسب خواهد بود.

اظهارات بولارد شاید یک عقب نشینی آشکار از سوی فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره تا نشست دسامبر باشد. گمانه زنی ها نشان می دهد که فدرال رزرو امسال 3 بار نرخ بهره را افزایش می دهد و بنابر این احتمال افزایش نرخ بهره تا نشست دسامبر وجود داشته است.

این در شرایطی است که فدرال رزرو آمریکا قصد دارد طی ماه های آینده برنامه کاهش تراز مالی 4.5 تریلیون دلاری را آغاز کند. به نظر می رسد مقام های فدرال رزرو در نشست سپتامبر وضعیت سیاست های پولی جدید و نرخ بهره را شفاف تر خواهند کرد و احتمالا برنامه کاهش تراز مالی نیز از همین نشست کلید خواهد خورد.

بولارد پیش بینی کرده است که فدرال رزرو آمریکا تا اواخر 2019 میلادی هیچ گونه افزایش نرخ بهره ای نخواهد داشت و این مساله تا زمانی خواهد بود که نرخ تورم نتواند به سطح 2 درصدی افزایش یابد.

فدرال رزرو آمریکا از دسامبر 2015 میلادی تاکنون 4 بار نرخ بهره را افزایش داده است. بانک مرکزی آمریکا طی سال های 2007 تا 2015 میلادی نرخ بهره را نزدیک به صفر تثبیت کرده و در این مدت میلیاردها دلار نقدینگی به اقتصاد این کشور تزریق کرده است.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا و سایر کالاهای راهبردی در شرایط کنونی تحت تاثیر سیاست های پولی بانک مرکزی آمریکا و سایر بانک های مرکزی بزرگ جهان از جمله اروپا و ژاپن قرار خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد