اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
97.98

تحلیل اینوستینگ از عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا نقره و مس در روزهای آینده

سایت طلا : تازه ترین تحلیل اینوستینگ نشان می دهد که قیمت جهانی طلا نقره و مس طی روزهای آینده بیشتر تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا قرار خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، انتشار امارهای مثبت اشتغال در ماه جولای از سوی وزارت کار آمریکا تاثیر زیادی بر کاهش قیمت طلا در پایان مبادلات هفته گذشته داشته و موجب شد تا قیمت این فلز گرانبها برای نخستین بار در 4 هفته اخیر با کاهش روبرو شود.

بر اساس این گزارش آمارهای مثبت اشتغال موجب شده است تا گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال بار دیگر بیشتر شود. این مساله موجب تقویت ارزش دلار شده و فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد می کند.

نرخ دستمزدها در اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته با رشد 0.3 درصدی روبرو شده و به بیش از 26.36 دلار در هر ساعت رسیده است. دستمزدها نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 2.5 درصد رشد نشان می دهد. این مساله نشانگر افزایش فشارهای تورمی در اقتصاد آمریکا است و احتمال سومین افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را بیشتر کرده است.

قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود 9 درصد رشد داشته که علت اصلی آن گمانه زنی بازارهای بین المللی درباره روند تدریجی سیاست های سختگیرانه فدرال رزرو آمریکا بوده است.

به نظر می رسد طی روزهای آینده انتشار آمارهای تورم آمریکا تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا و ارزش دلار خواهد داشت.

وزارت بازرگانی آمریکا قرار است روز جمعه آمارهای نرخ تورم در ماه جولای را منتشر کند. تحلیلگران اقتصادی پیش بینی کرده اند که نرخ تورم مصرف کننده در آمریکا در این مدت 0.2 درصد رشد داشته است. شاخص کلی قیمت ها نیز در ماه جولای بیش از 1.7 درصد رشد خواهد داشت.روشن شدن وضعیت فشارهای تورمی در آمریکا تاثیر مهمی بر تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره خواهد داشت.

تعدادی از سیاستگذاران فدرال رزرو قصد دارند طی هفته آینده سخنرانی کنند و این اظهارات می تواند وضعیت سیاست های پولی آمریکا را روشن کند. جیمز بولارد رئیس فدرال رزرو سنت لوییس دوشنبه سخنرانی خواهد کرد و نیل کاشکاری رئیس فدرال رزرو میناپولیس نیز سخنرانی می کند. ویلیام دادلی رئیس فدرال رزرو نیویورک نیز پنجشنبه صحبت خواهد کرد.

چین قصد دارد سه شنبه آمارهای مربوط به صادرات و واردات در ماه جولای را منتشر کند. انتظار می رود چین در ماه جولای با مازاد تجاری 46 میلیارد دلاری روبرو شده باشد. مازاد تجاری چین در ماه ژوئن به 42.77 میلیارد دلار رسیده بود. رشد اقتصادی چین در سه ماه دوم امسال به 6.9 درصد رسیده است.

اداره آمارهای ملی انگلیس قصد دارد روز پنجشنبه آمارهای تولیدات صنعتی در ماه جولای را منتشر کند. پیش بینی ها نشان می دهد تولیدات صنعتی این کشور در ماه گذشته 0.2 درصد کاهش داشته باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد