اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
95/96

قیمت طلا با تقویت ارزش دلار نزدیک به پایین ترین سطح در 2 هفته اخیر رسید

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز دوشنبه تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا قرار گرفت و نزدیک به پایین ترین سطح خود در 2 هفته اخیر رسیده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، انتشار آمارهای مثبت اشتغال در آمریکا طی ماه جولای تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز دوشنبه به کمتر از 1258 دلار رسیده است که این رقم نزدیک به پایین ترین قیمت طلا در 2 هفته اخیر بوده است.

این گزارش افزود: قیمت طلا در پایان مبادلات هفته گذشته برای نخستین بار در 4 هفته اخیر با کاهش روبرو شده است. ارزش دلار آمریکا نیز که پیش از این به پایین ترین سطح در 15 ماه اخیر رسیده بود، امروز دوشنبه بار دیگر با افزایش همراه شده است.

به نظر می رسد در صورت انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا روند صعودی ارزش دلار طی روزهای آینده نیز ادامه یابد و این مساله فشار بیشتری را بر قیمت جهانی طلا و سایر کالاهای راهبردی وارد می کند.

اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته بیش از 209 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده و افزایش دستمزدها نیز نشان می دهد وضعیت بازار اشتغال این کشور رو به بهبود بوده است. این مساله می تواند زمینه لازم برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا نشست دسامبر را فراهم کند. پیش بینی ها نشان می دهد که فدرال رزرو تا پایان امسال حداقل یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش می دهد.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.6 درصد کاهش به 787 تن رسیده است. میزان ذخایر طلای این صندوق طی ماه جولای نیز با کاهش شدید 7 درصدی روبرو شده است.

تازه ترین نظرسنجی رویترز نشان می دهد که اقتصاد ژاپن طی سه ماه دوم امسال برای ششمین بار متوالی با افزایش رشد روبرو شده است.

شورای امنیت سازمان ملل نیز به تازگی قطعنامه جدیدی را برای اعمال تحریم های اقتصادی و تجاری شدیدتر علیه کره شمالی تصویب کرده است. این قطعنامه احتمالا در صورت اجرای کامل یک میلیارد دلار از درآمدهای صادراتی این کشور را کاهش می دهد.

به نظر می رسد قیمت طلا در شرایط کنونی تحت تاثیر تنش های سیاسی بین المللی و انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و کشورهای بزرگ آسیایی قرار خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد