اونس طلا2232.37
مظنه14,341,000
18 گرم3,310,600
ارزش سکه32,310,273
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
تحلیلگران موسسه ای ان جی خبر دادند:87/88

4 عامل موثر که می تواند به ضرر قیمت طلا باشد

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی موسسه ای ان جی بر این باورند که 4 عامل مهم و موثر می تواند در شرایط کنونی به ضرر قیمت طلا باشد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، تحلیلگران اقتصادی موسسه سرمایه گذاری ای ان جی تاکید کردند: قیمت طلا در شرایط کنونی و پس از انتشار امارهای اشتغال آمریکا تمایل زیادی به اصلاح روند گذشته داشته و احتمالا با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش تحلیلگران موسسه ای ان جی افزودند: شاخص ارزش دلار آمریکا، آمارهای تورم، بهره و درآمد اوراق قرضه و نرخ برابری دلار آمریکا در برابر ین ژاپن می تواند عواملی باشد که در نهایت به ضرر قیمت طلا تمام خواهد شد.

این گزارش افزود: طلا دنباله رو است نه یک رهبر در عرصه بازارهای بین المللی. طلا روندی را دنبال می کند که این 4 عامل مهم به آن دیکته می کند.

به نظر می رسد تقویت ارزش دلار پس از انتشار امارهای مثبت اشتغال در آمریکا می تواند موجب کاهش قیمت طلا شود. افزایش ارزش دلار در بازارهای بین المللی موجب کاهش تقاضای سرمایه گذاری برای طلا خواهد شد.

این تحلیل افزود: پاشنه آشیل قیمت طلا در شرایط کنونی، ارزش دلار آمریکا است. اگر دلار نتواند شاخص 92 واحدی را حفظ کند و این سطح حمایتی شکسته شود، قیمت طلا به سرعت تا سطح 1310 دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت.

عامل دوم پایین بودن فشارهای تورمی در اقتصاد آمریکا و سیاست فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره است. به نظر می رسد فدرال رزرو سریعتر از آنچه که بازار انتظار داشته، اقدام به افزایش نرخ بهره می کند. این مساله به ضرر نرخ تورم بوده و تنها موجب افزایش ارزش دلار شده و فشار بیشتری را بر قیمت طلا وارد می کند.

از سوی دیگر افزایش بهره و درآمد اوراق قرضه آمریکا نیز تاثیر منفی زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت. اگر فدرال رزرو آمریکا بخواهد نرخ بهره را بار دیگر افزایش دهد، این مساله در نهایت به نفع اوراق قرضه و به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

نرخ برابری دلار در برابر ین ژاپن نیز ارتباط منفی بسیار زیادی با قیمت طلا دارد. تا زمانی که نرخ برابری دلار و ین ژاپن بتواند سطح 108 واحدی را حفظ کند، روند صعودی قیمت طلا محدود خواهد بود. اگر این سطح شکسته شود احتمال افزایش بیشتر قیمت جهانی طلا وجود خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد