اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
توصیه تحلیلگران به سرمایه گذاران بازار طلا: 86و85

پایین بودن تورم را فراموش کنید/ بر روی بهره واقعی تمرکز کنید

سایت طلا : برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که پایین بودن فشارهای تورمی در سطح جهان یک دردسر بزرگ برای طلا نخواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، تحلیلگران اقتصادی به سرمایه گذاران بازار طلا توصیه می کنند که برای ارزیابی وضعیت بازارهای بین المللی، پایین بودن فشارهای تورمی را فراموش کرده و تمرکز اصلی خود را بر روی نرخ بهره واقعی قرار دهند.

بر اساس این گزارش سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در تازه ترین تحلیل خود اعلام کرده است که نرخ تورم جهانی به 1.9 درصد کاهش یافته است. فشارهای تورمی نسبت به 2.4 درصد در ماه آوریل با کاهش چشمگیری روبرو شده است.

شاید در نگاه اول این آمارها خبر بدی برای بازار طلا باشد چرا که تقاضای طلا همواره در شرایطی با افزایش روبرو می شود که تورم در اقتصاد جهانی با شتاب بیشتری همراه گردد ولی برخی تحلیلگران بر این باورند که این آمارها می تواند خبر خوبی برای طلا به شمار رود.

بارت ملک تحلیلگر ارشد موسسه تی دی اس تاکید کرد: این آمارهای نرخ تورم واقعی نیست که بر قیمت طلا تاثیرگذار است بلکه چیزی که تاثیر زیادی بر قیمت طلا دارد، نرخ بهره واقعی است.

وی افزود: نرخ تورم 1.9 درصدی نشانگر یک اقتصاد کاملا قوی نیست بنابر این بانک های مرکزی جهان مجبورند در چنین شرایطی نرخ بهره را پایین نگه دارند و سیاست های پولی کاملا انبساطی را اجرا کنند. این چیزی است که برای قیمت طلا از اهمیت زیادی برخوردار است.

ملک افزود: گرچه ممکن است فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد ولی ابهامات زیادی درباره وضعیت نرخ بهره و سیاست های پولی در سال 2018 وجود دارد. اگر تورم پایین باشد، فدرال رزرو نمی تواند با قاطعیت درباره 3 بار افزایش نرخ بهره در سال 2018 صخبت کند.

تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا دسامبر امسال به 50 درصد رسیده است.

به اعتقاد برخی تحلیلگران اقتصادی، پایین بودن فشارهای تورمی در آمریکا مانع از آن خواهد شد که فدرال رزرو تا پایان امسال نرخ بهره را افزایش دهد.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا و سایر کالاهای راهبردی طی ماه های آینده نیز به شدت تحت تاثیر سیاست های پولی و نرخ بهره آمریکا و سایر اقتصادهای بزرگ جهان قرار خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد