اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

توقف روند صعودی قیمت طلا پس از انتشار آمارهای اشتغال آمریکا

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی پس از انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه جولای با کاهش نسبی روبرو شده تا روند صعودی قیمت در 3 هفته گذشته متوقف شود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، در پی انتشار آمارهای مثبت و امیدوار کننده اشتغال در آمریکا طی ماه جولای و کاهش نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی این کشور، ارزش دلار با افزایش روبرو شده و این مساله قیمت طلا را در پایان مبادلات روز جمعه کاهش داده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز گذشته با 11 دلار کاهش به کمتر از 1258 دلار رسیده است. قیمت طلا در 3 هفته گذشته با افزایش متوالی روبرو شده بود.

انتشار آمارهای اشتغال در ماه جولای بار دیگر موجب افزایش گمانه زنی های مربوط به بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال شده است. پیش بینی می شود فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

تازه ترین گزارش وزارت کار آمریکا نشان می دهد که اقتصاد این کشور طی ماه جولای 209 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. نظرسنجی قبلی از کارشناسان اقتصادی نشان می داد که اقتصاد آمریکا در این مدت 183 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.

نرخ بیکاری آمریکا نیز در این مدت به 4.3 درصد رسیده که پایین ترین رقم در 16 سال اخیر به شمار می رود و دستمزدها نیز نسبت به ماه قبل از آن با رشد 0.3 درصدی همراه شده است. افزایش دستمزدها تحول مثبتی از سوی فدرال رزرو آمریکا ازریابی می شود و می تواند نشانگر بهبود اوضاع اقتصادی و افزایش فشارهای تورمی باشد.

البته دستمزدها در آمریکا طی 12 ماه گذشته تنها 2.5 درصد رشد داشته است، دستمزدها معمولا در آمریکا در شرایطی که اقتصاد حالت عادی داشته باشد در یک دوره زمانی 12 ماهه بیش از 3 تا 4 درصد رشد دارد.

به اعتقاد برخی تحلیلگران اقتصادی، فدرال رزرو آمریکا اتخاذ سیاست های سختگیرانه پولی را طی ماه های آینده نیز ادامه خواهد داد.

در بازارهای بین المللی قیمت هر اونس نقره نیز با 2.12 درصد کاهش به کمتر از 16.27 دلار رسیده است. به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا پس از انتشار امارهای اشتغال و همین طور آمارهای مهم اقتصادی منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.تنش های سیاسی بین المللی نیز می تواند تاثیر مهمی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد