اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

تقویت ۴۲ واحدی شاخص کل بورس/ چرخش بازار سهام روی پاشنه فلزات

معامله‌گران بورس تهران در حالی شاهد پایان اصلاح قیمت سهام در نمادهای معاملاتی بودند که اقبال برای رشد بیشتر قیمت کالایی‌ها در بازار جهانی به تحرک خریداران در گروه فلزات اساسی و برخی معدنی‌ها به ویژه در گروه سرب و روی انجامید.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه نهم مرداد ماه 96 با افزایش 42 واحدی روی رقم 81 هزار و 533 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 40 واحدی عدد 17 هزار و 818 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 154 واحدی به رقم 89 هزار و 895 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 106 واحدی به رقم 57 هزار و 203 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 326 واحدی عدد 177 هزار و 312 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 8 واحدی به رقم 929 واحد رضایت داد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های فولاد مبارکه با 58 واحد ،پالایش نفت اصفهان با 52 واحد و ملی صنایع مس ایران با 27 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های تاپیکو با 27 واحد ، پالایش نفت بندر عباس با 25 واحد و نفت بهران با 13 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 141 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 525 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 48 هزار و 903 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان، مجتمع پتروصنعت گامارون، قراردادهای اختیار خرید و فروش پالایش نفت اصفهان، حق تقدم فولاد آلیاژی ایران، لابراتوار سینا دارو، تولید فیبر ایران، پالایش نفت اصفهان، حق تقدم خرید سهام دارویی و بهداشتی لقمان، آهن و فولاد ارفع، مجتمع صنعتی آرتاویل تایر، صنایع پتروشیمی زنجان از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان کردستان و حق تقدم استفاده نشده گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی متوقف شدند.

امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامدار عمده اختصاص دارد 80 میلیون سهم پتروشیمی شازند به ارزش بیش از 16 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. در نماد پلی‌اکریل اما اندکی بیش از 6 میلیون سهم به ارزش بیش از 300 میلیون تومان با معاملات درون‌گروهی سهامدار عمده مواجه شد.

براساس این گزارش، امروز بورس تهران در حالی با معاملاتی متعادل اما همراه با اقبال معامله‌گران به گروه فلزات اساسی روبه‌رو شد که پایان اصلاح قیمت‌ها در اغلب نمادهای معاملاتی، غلبه تقاضا را بر عرضه سهام را در پی داشت. در این بین، عطش برخی معامله‌گران اغلب حقوقی در بازار بدهی اگرچه به حجم معاملات سهام در بازار نقد بورس تهران آسیب رسانده، اما همچنان در گروه‌های پیش‌روی بازار از جمله فلزات اساسی و گروه معدنی‌ها به رهبری شرکت‌های سرب و روی انگیزه بالایی برای جمع‌آوری سهام از سوی معامله گران حقیقی و حقوقی وجود دارد.

امروز در گروه خودرویی‌ها نیز پایان اصلاح قیمتی و حمایت کم‌حجم حقوقی‌ها روندی متعادل اما کم‌نوسان را در محدوده صفر تابلو برای اغلب نمادهای معاملاتی این گروه رقم زد. با این همه هنوز گروه قطعه‌سازها با تحرک نوسان‌گیران حرفه‌ای مواجه است.

در گروه پالایشی‌ها نیز شکل‌گیری صف خرید ناپایدار در برخی تک‌سهم‌های این گروه توجه معامله‌گران را در پی داشت که تداوم عرضه سهام مانع از شکل‌گیری هرگونه صف خرید و بر هم زدن معاملاتی متعادل در این گروه شد.

امروز بازار سهام بازاری متعادل و کم‌نوسان بود که با تحرک گروه فلزات اساسی به رهبری ملی مس و فولاد مبارکه و همچنین خودنمایی گروه سرب و روی توانست نماگرهای سبزپوش را راهی معاملات فردا کند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد