اونس طلا2382.13
مظنه16,646,000
18 گرم3,842,700
ارزش سکه37,503,438
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000
تحلیلگر ارشد اقتصادی پیش بینی کرد:49.50

قیمت طلا تحت تاثیر مشکلات اقتصادی آمریکا منفجر خواهد شد

سایت طلا : یک تحلیلگر برجسته اقتصادی بر این باور است که قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده تحت تاثیر مشکلات اقتصادی آمریکا منفجر خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، جیم راجرز تحلیلگر و سرمایه گذار مشهور بین المللی در سخنانی تاکید کرد: به نظر من آمریکا به زودی با یک بحران مالی بزرگ روبرو خواهد شد و این بحران مالی بدترین بحرانی خواهد بود که تاکنون با آن مواجه شده است.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: تاریخ نشان می دهد که ما هر 4 تا 8 سال شاهد مشکلات اقتصادی و مالی در آمریکا بوده ایم. بنابر این، اینکه می گوییم اقتصاد آمریکا طی ماه های آینده با مشکلات و بحران های جدی روبرو می شود، مساله ای غیر عادی نیست.

راجرز افزود: پیش بینی من این است که امسال یا سال آینده با بحرانی به مراتب بدتر از بحران های مالی قبلی روبرو خواهیم شد. به نظر من بحران مالی موجب منفجر شدن قیمت جهانی طلا خواهد شد ولی در شرایط کنونی من هنوز خرید طلا را شروع نکرده ام ، فعلا ذخایر قبلی طلای خود را نگه داشته و آنها را نمی فروشم.

وی افزود: سرمایه گذاران بین المللی باید بخش مهمی از سبد سرمایه گذاری خود را به طلا اختصاص دهند. به نظر من سرمایه گذاران بین المللی اعتماد خود را نسبت به دولت ها و پول کاعذی از دست داده اند و همین عامل موجب افزایش تقاضا برای نقره و طلا خواهد شد.

وی به سرمایه گذاران بین المللی هشدار داد تا از دارایی ها و سرمایه های خود در آستانه بحران مالی بعدی محافظت کنند.

البته برخی از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار و آمارهای اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت. سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا و سایر بانک های مرکزی بزرگ جهان نیز می تواند بر قیمت جهانی طلا موثر باشد.

این احتمال نیز وجود دارد که افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت موجب کاهش تقاضا و خرید در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند شود. برخی تحلیلگران بر این باورند که قیمت طلا در شرایط کنونی بین 1240 تا 1280 دلار در نوسان خواهد بود.

در صورت شکسته شدن سطح مقا.ومتی 1280 دلاری این احتمال وجود دارد که قیمت طلا تا 1300 دلار در هر اونس افزایش یابد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد