اونس طلا2322.28
مظنه15,391,000
18 گرم3,553,000
ارزش سکه34,675,923
قدیم (بهار)39,500,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,000,000
ربع15,100,000
33/34

ثبات قیمت جهانی طلا پس از ثبت رکورد شش ماهه

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای بین المللی پس از عقب نشینی از بالاترین رکورد قیمتی در شش ماه اخیر، امروز جمعه تقریبا بدون تغییر بوده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، قیمت جهانی طلا که روز گذشته از بالاترین سطح خود در 6 ماه اخیر فاصله گرفته بود، امروز جمعه تقریبا بدون تغییر بوده است. قیمت طلا در آستانه ادامه روند صعودی خود برای سومین هفته متوالی قرار دارد.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز جمعه به مرز 1260 دلار رسیده است. ادامه روند افزایشی قیمت طلا برای سومین هفته متوالی بهترین عملکرد قیمت این فلز گرانبها از ماه می به شمار می رود.

سنای آمریکا روز گذشته به اتفاق آرا به طرحی رای داد که بر اساس آن تحریم های جدیدی علیه روسیه ایران و کره شمالی وضع خواهد شد. این اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را در وضعیت سختی قرار خواهد داد و او نخواهد توانست تحریم های روسیه را بدون محوز کنگره کاهش دهد.

این در شرایطی است که جنجال بر سر قانون بهداشت و بیمه اوباماکر همچنان ادامه دارد.

در حالی که برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که کاهش تورم ممکن است مانع از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده شود ولی گروه دیگری از فعالان و سرمایه گذاران بین المللی معتقدند که بهبود اوضاع بازار سهام و رشد اقتصادی آمریکا، زمینه لازم برای افزایش نرخ بهره را فراهم می کند.

صندوق بین المللی پول اعلام کرد: در حالی که پیش بینی می شود نرخ تورم منطقه یورو پایین تر از اهداف تعیین شده طی ماه های آینده باشد، بانک مرکزی اروپا باید همچنان اجرای سیاست های انبساطی پولی را در اولویت قرار داده و این سیاست ها را برای یک دوره طولانی تر حفظ کند.

بر اساس این گزارش برخی منابع آگاه بر این باورند که بانک مرکزی اروپا قصد دارد در نشست پاییز درباره متوقف کردن برنامه های انبساطی پولی از جمله کاهش خرید اوراق قرضه و افزایش احتمالی نرخ بهره مذاکره کند.

البته صندوق بین المللی پول از این مساله انتقاد کرده و بر این باور است که با توجه به پایین بودن نرخ تورم منطقه یورو، هر گونه صحبت درباره افزایش نرخ بهره و متوقف شدن سیاست های انبساطی پولی، گمانه زنی های زودهنگام خواهد بود.

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است که نرخ تورم منطقه یورو امسال به کمتر از 1.6 درصد خواهد رسید و این رقم در سال 2018 میلادی نیز به کمتر از 1.5 درصد می رسد. این در شرایطی است که بانک مرکزی اروپا قصد دارد به هدف نرخ تورم 2 درصدی دست یابد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد