اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت جهانی طلا نزدیک به بالاترین سطح در یک ماه اخیر تثبیت شد

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز سه شنبه نزدیک به بالاترین سطح خود در یک ماه گذشته تثبیت شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز سه شنبه تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا با کاهش نسبی روبرو شده بود، بعدا بار دیگر با افزایش همراه شده و نزدیک به بالاترین رقم در یک ماه اخیر رسیده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا ابتدا با 0.2 درصد کاهش به کمتر از 1253 دلار رسید ولی بعدا تا سطح 1255 دلار در هر اونس افزایش یافته است.

قیمت طلا روز دوشنبه برای لحظاتی تا 1258 دلار در هر اونس افزایش یافت که بالاترین قیمت از 23 ژوئن بوده است.

سرمایه گذاران بین المللی منتظر برگزاری نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا و نتایج این نشست هستند. بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو در این نشست سیاست های پولی خود را تغییر دهد ولی بیانیه پایانی این نشست می تواند تا حد زیادی وضعیت سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده را روشن کند.

بسیاری از تحلیلگران اقتصادی معتقدند که فدرال رزرو طی ماه های اینده برنامه کاهش تراز مالی 4.5 تریلیون دلاری را آغاز خواهد کرد. احتمال افزایش نرخ بهره تا پایان امسال نیز می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات بازارهای بین المللی داشته باشد.

تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا دسامبر به کمتر از 35 درصد رسیده است.

ارزش دلار آمریکا که پیش از این در برابر ارزهای معتبر بین المللی به پایین ترین سطح در یک سال احیر رسیده بود، در آستانه نشست فدرال رزرو با افزایش نسبی روبرو شده است.

گمانه زنی های مربوط به تصویب تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه نیز تاثیر زیادی بر نوسانات در بازارهای بین المللی داشته است. سنا و مجلس نمایندگان آمریکا به تازگی تحریم های جدیدی را علیه روسیه در دستور کار قرار داده اند.

جارد کوشنر داماد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه به سناتورها گفته است که هیچ نقشی در تلاش مقام های روسی برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نداشته است. داماد ترامپ علی رغم این اظهارات، طی سال گذشته 4 بار با مقام های روسی دیدار و گفتگو کرده است.

در حالی که ترامپ آخرین تلاش های خود را برای لغو قانون بهداشت و سلامت موسوم به اوباماکر انجام می دهد، نگرانی ها نسبت به ناکامی وی برای اجرای سیاست های اقتصادی و مالی مورد نظرش، ابهامات زیادی را در بین سرمایه گذاران بین المللی به وجود آورده است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.51 درصد کاهش به کمتر از 809 تن رسیده است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد