اونس طلا2209.09
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

امیدها به افزایش قیمت طلا بیشتر شد

امید کوتاه‌مدت طلا تشدید شده است. رشد بیش از 2درصدی بهای اونس طلا در هفته گذشته و به‌ویژه عبور آن از مرز 1250 دلار موجب شده که اکثر کارشناسان حرفه‌ای و سرمایه‌گذاران خرد انتظار ادامه رشد ارزش فلز زرد را در آخرین هفته ماه جولای داشته باشند. مهم‌ترین دلیل این نگاه، ادامه تنش‌های ترامپی، ضعف دلار و شتاب فنی طلا است.

به گزارش سایت طلا به نقل از اقتصاد آنلاین ،در آخرین نظرسنجی کیتکو از تحلیلگران 18 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 13 نفر معادل 72 درصد پاسخ‌دهندگان، افزایش و تنها یک نفر معادل 6 درصد، کاهش قیمت‌های کوتاه‌مدت را پیش‌بینی کرده‌اند. 4 نفر معادل 22 درصد نیز نظری خنثی داشته‌اند. همزمان در نظرسنجی از مخاطبان کیتکو نیز که بازتاب‌دهنده نظر سرمایه‌گذاران خرد است، 974 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 567 نفر معادل 58 درصد، افزایش و 269 نفر معادل 28 درصد، کاهش قیمت‌های طلا را در هفته کاری جاری که از امروز دوشنبه آغاز شده، پیش‌بینی کرده‌اند. به گزارش دنیای اقتصاد، 138 نفر معادل 14درصد نیز نظری خنثی داشته‌اند. جیم وایکوف، تحلیلگر فنی ارشد کیتکو می‌گوید: «فنی‌های بازار افزایشی شده‌اند.» کوین گرادی، رئیس «فینیکس فیوچرزاند آپشنز» نیز با اشاره به اینکه طلا از قیمت‌های متوسط 200 روزه و 50 روزه بالاتر رفته، می‌گوید که افزایشی است. گرادی می‌گوید پایان موقعیت فروش معامله‌گران ممکن است ادامه داشته باشد. آدام باتن، تحلیلگر ارزی «فارکس لایو» هم انتظار دارد احیای قیمت طلا ادامه داشته باشد: «دلار ایالات‌متحده در حال تقلا است و هیچ داده‌ای در تقویم مالی نیست که بتواند مسیر طلا را تغییر دهد.» ریچارد بیکر، دبیر «اروکا ماینر ریپورت» هم انتظار تقویت قیمت طلا را دارد. او به تقویت طلا در مقابل ارزهایی به‌جز دلار اشاره می‌کند. احتمال ادامه سیاست‌های انبساطی بانک‌های مرکزی عمده همزمان با ادامه تنش‌های وابسته به کاخ سفید، به گفته بیکر، «باید رشد طلا را تا دست کم محدوده 1260 دلار حفظ کند.» افشین نبوی، رئیس بخش بازرگانی «ام کا اس سوئیس» معتقد به نوسان شدید طلاست، اما اشاره می‌کند که نوسان‌های افزایشی بیشتر خواهد بود. او نیز بیش از هر چیزی دردسرهای پیش روی ترامپ را مسوول می‌داند.

اما باب هابرکورن، دلال ارشد کالا در «آر جی او فیوچرز» جهت‌گیری بازار را در آستانه برگزاری نشست دوروزه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا نامشخص می‌داند. این نشست روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار خواهد شد. کسی انتظار تصویب افزایش نرخ‌های بهره را در این نشست ندارد، اما بیانیه پایانی آن به‌شدت مورد توجه خواهد بود. ‌هابرکورن می‌گوید حرکت بعدی طلا بسته به داده‌های همین بیانیه است. از سوی دیگر، دارین نیوسام، تحلیلگر «تلونت دی تی ان» می‌گوید: «من فکر می‌کنم طلا رشد خود را در کوتاه‌مدت کرده و با کاهش قیمت مواجه خواهد شد.»

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد